Informatie gezocht

register/database nederlandse kunstschilders

Gepost door ricky 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • register/database nederlandse kunstschilders

    02 december 2007 22:42
    Onlangs ben ik in het bezit gekomen van 2 gesigneerde schilderijen waarvan ik graag de herkomst wil achterhalen.

    Het ene schilderij is gesigneerd door H. Sanders en is een afbeelding van de Sint Nicolaas kerk in Aalten.
    Het andere schilderij is gesigneerd door J. van Lingen en heeft een boerderij of seizoensarbeiderswoning als onderwerp.

    Bij restauratie lijkt het in beide gevallen te gaan om werk dat rond 1925-1930 gemaakt moet zijn.

    Is er een register, archief of centrale databse waarin de gegevens van deze schilders en mogelijk hun signaturen te verifieren zijn ?

    Erik
  • Re: register/database nederlandse kunstschilders

    14 februari 2009 22:15
    Hallo Erik,

    na wat zoekopdrachten via Google, kwam ik op de site museumserver jouw vraag tegen.
    deze dateeret weliswaar van 2007.
    wij hebben ook twee schilderijen van H.Sanders.

    mijn vraag is heb je ondertussen antwoord gehad op je vraag

    Groet,

    Sjaak





    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/02/2009 00:01 door sr.bosma.
  • Re: register/database nederlandse kunstschilders

    16 april 2009 19:22
    Har SANDERS geboren 1929 in Den Haag.
    En nu maar googlen.
  • Re: register/database nederlandse kunstschilders

    21 april 2009 10:02
    Har Sanders is natuurlijk een onzinnige suggestie. De schilder is Herman Sanders (Herman Johannes Hendrikus Sanders geb.1925 Enschede), die in Twente en de Achterhoek schilderde.
  • Re: register/database nederlandse kunstschilders

    21 april 2009 19:37
    Bedankt Hart,
    eindelijk een antwoord over deze schilder. we zochten de schilder altijd al inde achterhoek, maar hij wat noordelijker geboren.
  • Re: register/database nederlandse kunstschilders

    25 februari 2014 11:38
    Ik heb laatst in een kringloop er ook een gekocht ! vindt het een mooi schilderij en was verbaast dat er hier berichten stonden.
    Dus hier twee afbeeldingen ervan , misschien is het nuttig voor jullie .
    Groet Hendrix
  • Re: register/database nederlandse kunstschilders

    25 februari 2014 13:36
    Hallo

    Ik kom ook tegen Hedwyn Sanders en deze signeerde links onder.
    Dus ben niet zeker of we het hier hebben over Herman Johannes Hendrikus Sanders of Hedwyn Sanders.
    Weet iemand hier meer vanaf??

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.