Informatie gezocht

schilder J.H. Moerman

Gepost door ferry weldam 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • schilder J.H. Moerman

    20 februari 2008 14:34
    Ik zoek informatie over de schilder J.H. Moerman. (waarschijnlijk een landschapsschilder? maar dat weet ik niet zeker)
  • Re: schilder J.H. Moerman

    02 maart 2008 10:50
    Beste Ferry,

    Kwam je bericht tegen op google, als ik het zo lees denk ik dat het hier om mijn vader Jan Hendrik Moerman gaat geboren 17 juni 1943 te Vlaardingen, hij is helaas 21 december 2007 overleden. Laat me even weten wat voor informatie je zou willen hebben. Graag zou ik willen weten of je een schilderij van hem hebt en eventueel een foto zou kunnen sturen.

    Bedankt,

    Peter Moerman
  • Re: schilder J.H. Moerman

    02 maart 2008 12:21
    Hallo Peter,

    Waarschijnlijk is het schilderij (winterlandschap) van jouw vader geweest. Mijn vader heeft het schilderij in 1983 gekocht in Utrecht bij galerie Wezel op de Biltstraat.

    Misschien weet jij wanneer je vader dit schilderij gemaakt heeft? Ook weet je misschien waar dit is geschilderd.

    Mocht je verdere vragen aan mij hebben dan kan je mij ook bereiken via mijn prive mailadres: ferryweldam@hotmail.com.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    In afwachting van je reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Ferry



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2008 12:27 door ferry weldam.
  • Re: schilder J.H. Moerman

    02 maart 2008 12:28
    Hier komt nog de foto van het schilderij van je vader.
  • Re: schilder J.H. Moerman

    16 april 2008 14:19
    Hallo, ik was aan 't googlen op schilder J.H. Moerman en ben zo op deze site terecht gekomen.Ik heb namelijk een schilderij van J.H. Moerman te koop aangeboden op marktplaats voor mijn ouders. Misschien heeft u hier belangstelling bij? Ik wilde een foto hierbij plaatsen, maar krijg een error...Het is ook een landschapsschilderij.
    Met vriendelijke groet,
    Cisca Harmans





    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2008 14:21 door Cisca Harmans.
  • Re: schilder J.H. Moerman

    18 april 2008 13:32
    Nogmaals een poging voor het plaatsen van een foto van het schilderij
  • Re: schilder J.H. Moerman

    09 juli 2008 20:53
    Hallo Peter,

    Ik heb ook een schilderij van Jan Hendrik Moerman. 17-06-1943 te Vlaardingen. Dat staat op een certificaat van de galerie waar het schilderij door mijn oma gekocht is.

    Weet jij of die van je vader is geweest ?

    Mvg,

    Eelco


  • Re: schilder J.H. Moerman

    23 januari 2011 19:58
    Ik heb ook verschillende schilderijen te koop van JH Moerman met certificaat er bij
  • Re: schilder J.H. Moerman

    17 mei 2011 14:59
    beste Ferry, heb jij dit schilderij al verkocht?
    groet van irma
  • Re: schilder J.H. Moerman

    15 augustus 2011 13:44
    Hallo Ferry Weldma,

    Ik kom bij toeval op dit forum terecht en zie hier jou al gedateerde vraag over de schilder J.H. Moerman.

    Ik bezit al 35 jaar een stadsgezicht ( Enkhuizen of Hoorn )van J.H. Moerman.

    Als je geïnteresseerd bent hoor ik het graag, zo kom ik dan ook wat meer over dit schilderij te weten.


  • Re: schilder J.H. Moerman

    20 mei 2012 11:45
    Ik heb een schilderij van Jan Hendrik Moerman, met certificaat van echtheid.
    Indertijd gekocht in een galerie in Bilthoven.
    Deze galerie bestaat echter niet meer.
    Het is een bosgezicht.
    De afmeting is 40 x 50 cm. en incl. lijst 62 x 72 cm.
    Indien geïnteresseerd gaarne e-mail naar:
    bvanvliet30@casema.nl
  • Re: schilder J.H. Moerman

    10 mei 2013 13:34
    in 1980 heb ik in bilthoven een schilderij van Jan hendrik Moerman gekocht voor 700 gulden, (met certificaat) het is wat krakelig,
    te koop tegen elk aannemelijk bod
    e-mail gloria_ramsahai@yahoo.com
  • Re: schilder J.H. Moerman

    29 augustus 2014 17:43
    Beste Peter,
    Ik heb twee schilderijtjes van je vader.

    Gr.
    Patrick
  • Re: schilder J.H. Moerman

    02 juli 2015 09:44
    Voor wie in J.H. MOERMAN interesse heeft:

    Voor mijn schoonouders (eerste eigenaars) verkoop ik een olieverf op doek, stadsgezicht, van J.H. Moerman, met certificaat.
    De afmetingen zijn 58*48 met lijst; zonder lijst: 50*40.
    Het is in goede staat, en heeft altijd op een beschutte plaats gehangen.

    Voor verdere informatie: jettedadde@gmail.com
  • Re: schilder J.H. Moerman

    03 februari 2024 19:21
    Beste Peter ,

    Graag wijs ik je op onze vraag middels dit Forum.
    Die heb ik er net ingezet, maar zag met googlen dat jij in 2008 nog op vragen betreffende de werken van je vader gereageerd hebt.
    Ik heb geen idee of jij iemand weet die er interesse in heeft ( of jij zelf wellicht ).
    Het gaat dus om twee werken.
    Groet,

    E.van den Berg

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.