Informatie gezocht

Wie kent A. HOFF, schilder

Gepost door Wim 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie kent A. HOFF, schilder

    Wim
    22 februari 2008 15:43
    Hallo,

    Ik heb een olieverfschilderij van A. HOFF

    Het is gesigneerd met hoofdletters, zoals hierboven. Het betreft denk ik een IJsselmeergezicht met een botter, maar het zou desnoods Zeeland kunnen zijn. Het lijkt me uit de eerste helft van de vorge eeuw.

    Ik ken nog een ander zee/meergezicht, een stilleven en een portret, steeds met hoofdletters gesigneerd.

    Wie kan mij meer over deze schilder vertellen.

    Bij voorbaat dank, Wim
  • Re: Wie kent A. HOFF, schilder

    30 september 2009 18:03
    Ik heb twee kleine persoonlijke schilderijtjes van A. Hoff en weet een ander. Deze man was een vriend van mijn ouders.
    Zijn dochter is naar Amerika geemigreerd en heeft daar een kunsthandel gehad. Hij schilderde zeegezichten die zij daar verkocht. Mijn schilderijtjes zijn van 1959 en 1960.
    dat is alles wat ik weet.
    vriendelijke groet
    Thea
  • Re: Wie kent A. HOFF, schilder

    07 maart 2012 11:14
    Ik heb dit jaar een schilderij geerfd van A. Hoff.
    Het is ook een schilderij van het IJsselmeer met een botter. en volgens de oma van mijn man was het een schilderij van het schip van haar en haar man.

    Groetjes Marianne
  • Re: Wie kent A. HOFF, schilder

    30 augustus 2012 15:39
    Wij hebben ook een schilderij ven A HOFF dit is een vaas met rode klaprozen . Achterop staat de datum 24 aug 1938.

    Wie oh wie weet meer over deze schilder ?
  • Re: Wie kent A. HOFF, schilder

    10 mei 2015 16:37
    Ik ken A.HOFF, schilder. Hij was mijn geliefde oudoom.
    Hij werd op 3 februari 1894 geboren in De Lemmer en is op 25 mei 1979 overleden in Amsterdam.
    Hij is begonnen met schilderen toen hij ergens in de dertig was. Hij woonde destijds aan de Nes in Amsterdam, met zijn vrouw Eva Hendriks, toen hij op de Dam een schilder aan het werk zag. "Dat kan ik ook" zei hij tegen Eva. Hij heeft materialen gekocht en is aan de slag gegaan. Het stilleven met de klaprozen is dus een van zijn vroegere werken. Erg leuk om te zien, want ik ken alleen zijn Zuiderzeegezichten en portretten. Hij was autodidact. Hij verkocht in de jaren '70 zijn werken aan een Amsterdamse kunsthandelaar, die ze ook exporteerde naar Noord-Amerika. Ook kwamen er wel eens studenten van de kunstacademie om van hem te leren hoe ze de zee moesten schilderen. De Zuiderzeegezichten waren zijn favorieten, want hij was zelf Zuiderzeeschipper geweest. Hij zei ook: "Aan de schepen in mijn schilderijen mankeert niets, want die ken ik als mijn broekzak". Maar voor een reproductie van Rembrandt of Vermeer draaide hij zijn hand ook niet om. Wel met zijn eigen naam eronder, want anders was het niet legaal. Hij had in de jaren '70 een prachtig portret hangen van zijn overleden vrouw Eva. Door hemzelf vervaardigd. Anne en Eva hadden geen kinderen. Hij had ook een foto hangen van de tjalk die hij zelf gebouwd had. Ik vermoed dat het Fries Scheepvaartmuseum de bouwtekeningen voor dat schip in de collectie heeft. Ik zou graag willen weten of dat schip nog in de vaart is.
    Sandra Hoff
  • Re: Wie kent A. HOFF, schilder

    10 mei 2015 17:00
    Bedankt Sandra voor deze informatie
  • Re: Wie kent A. HOFF, schilder

    08 maart 2016 19:58
    hallo ik hen a.hoff ook althans het is een oom van mijn vader wij hebben zelf ook een aantal van zijn schilderijen.Niels Hoff



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2016 20:02 door n.hoff.
  • Re: Wie kent A. HOFF, schilder

    23 april 2017 22:24
    Lorem ipsum



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/10/2017 20:16 door EelcoH.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.