Informatie gezocht

Verzoek om informatie

Gepost door kamatz 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Verzoek om informatie

    02 maart 2008 20:44
    Ik hoop dat iemand mij kan informeren over een kunstschilder : F.W. Boschma. Ik heb van hem een doek hangen welke ik van mijn inmiddels overleden opa mocht hebben. Ondanks het feit dat mijn opa zelf een zeer aardig beeldend kunstenaar was, koos ik voor dit doek. Ik liet hem weten, het doek altijd bijzonder mooi te hebben gevonden, en dat wist hij te waarderen. Ik heb het doek al een hele tijd hangen en kijk er zeer regelmatig naar. Nu wil ik wel eens wat meer weten over de maker ervan. Het doek is uit 1975. Ik vermoed dat het een Friese kunstenaar is omdat er 3 zeilboten (skutsjes o.i.d) op te zien zijn op open water, en omdat mijn opa het grootste deel van zijn leven in Friesland woonde. Ik hoop dat iemand mij wat meer over de kunstenaar kan/wil vertellen. Alvast hartelijk dank. Elias de Boer
  • Re: Verzoek om informatie

    01 april 2008 16:57
    Hallo via via ben aan dit berichtje gekomen, ik ben de jongste dochter van F.W Boschma uit Exmorra.Inderdaad uit Friesland mijn vader was vroeger huisschilder en maakte uit hobby schilderijen,hij begon er al in de oorlog mee want dan konden de mensen een kadoo,tje kopen omdat er toen eigenlijks niks was . Later ging hij regelmatiger schilderen dit schilderij is èèn van een tentoonstelling in Grou waar m,n vader elk jaar een voor maakte met het thema water,en was voor het opening van het water seizoen ,hiermee had hij de 3e prijs,ik heb zelf ook een met een skûtsje.Mijn vader is overleden in 1981, maar maakte ook nog de Jan Steen serie wat hij mooi vond en die m,n moeder nog heeft en Rubens ook maakte hij Hindeloper schilderkunst op allerlei projecten , ja een echte kunstenaar was hij.

    Nu zijn we eigenlijk wel nieuwschierig wie Uw Opa was en waar die vandaan kwam en hoe die aan het schilderij is gekomen.

    M,VR GR Gelfke Portma Boschma uit Makkum

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.