Informatie gezocht

Schilderij ruiters / polo taylor

Gepost door Achterhuis 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Schilderij ruiters / polo taylor

    07 maart 2008 18:35
    Hai,

    Ik ben in het bezit van een olieverf schilderij dat een fragment weergeeft van een polowedstrijd met 4 ruiters. Het schilderij is gesigneerd door TAYLOR.

    Ik ben op het internet bijna gelijkluidende schilderijen ( kleine verschillen in kleur en actie) tegen gekomen, zonder enige verdere informatie

    Wie kan mij nader informeren omtrent de schilder en kan er iets gezegd worden omtrent de waarde van een dergelijk schilderij?

    Een foto van het schilderij doe ik hierbij.

    Groeten,

    Wim

  • Re: Schilderij ruiters / polo taylor

    29 oktober 2011 12:39
    Wim,

    ook wij zij zoekende naar meer informatie over de schilder 'Taylor" als dit de juiste naam is.

    we kwamen deze op roep tegen uit 2008 en hopelijk heb je inmiddels meer info wij hebben namelijk ook het "zelfde" schilderij en geen info.

    weet jij in middels meer? we horen je graag.

    met vriendelijke groet

    Juerd van der burgt
  • Re: Schilderij ruiters / polo taylor

    12 november 2017 13:24
    Hoi Wim en Juerd,

    Hebben jullie inmiddels wat meer informatie over de schilder van de polowedstrijden?
    Ik zou graag ook meer informatie hebben.

    Ik ben ook in het bezit van zo'n schilderij.
    Ik heb het gekocht ergens in de jaren 90 van de vorige eeuw. De exacte datum kan ik me niet herinneren.

    Ik heb het schilderij gekocht aan de deur. Een jonge man belde aan. Hij vertelde dat ze met enkele pas afgestudeerde (kunstacademie) kunstenaars een atelier wilden beginnen ergens in het centrum van Nijmegen. Om een hypotheek te krijgen moesten ze aan de bank laten zien dat ze genoeg inkomen hadden. Daarom probeerden ze op deze manier hun schilderijen te verkopen.

    Hij had ongeveer 10 a 12 schilderijen bij zich.
    Een van de schilderijen vond ik erg mooi. Ik heb het daarom gekocht.
    Volgens de verkoper was de naam van de schilder TWAN. Helaas ben ik het papiertje waarop ik zijn echte naam geschreven had kwijt geraakt.
    Wat de naam betreft, als je naar de handtekening op het schilderij kijkt is het lastig om de naam TWAN eruit te halen.

    Hij beloofde me dat ik een uitnodiging zou krijgen wanneer het atelier geopend werd.
    Of het verhaal van de verkoper waar is weet ik natuurlijk niet. Ik heb nooit meer een uitnodiging gekregen voor de opening van het atelier.

    In de jaren nadat ik het schilderij gekocht had heb ik nog twee keer een gelijksoortig schilderij van deze schilder gezien.
    Eenmaal bij een kunsthandel die in het wijkcentrum een verkoop van schilderijen had georganiseerd en eenmaal in een kunsthandel ergens in Nijmegen.

    Vriendelijke groet, Ton
  • Re: Schilderij ruiters / polo taylor

    12 november 2017 16:25
    Dit soort schilderijen zijn per duizenden gemaakt in een ateliers in bv China door tientallen verschillende schilders die deze werken ondertekende met westerse namen zuiver voor commerciƫle reden. Met een westerse namen verkochten ze nou eenmaal eenvoudiger.
    Op de foto ziet u voorbeelden hoe dat in het werk gaat.
  • Re: Schilderij ruiters / polo taylor

    25 juni 2021 13:01
    klinkt bekend dat hebben wij destijds ook gedaan dikke 100gulden. voor een vind ik prachtig schilderij.
    zeer fijn paletmes werk van volgens mijn afbeelding ridders... polo spelers haal ik er moeilijk uit.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.