Informatie gezocht

Schilderij Spaghetti eters

Gepost door Lotusbloempje 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Schilderij Spaghetti eters

    27 juli 2008 22:23
    Hallo,

    Sinds dat ik klein ben kijk ik naar dit schilderij wat bij mijn ouders aan de muur hangt. Toevallig ben ik het een paar jaar geleden tegen gekomen tot 2 keer aan toe in 2 verschillende restaurants als een plaat.

    Ik ben benieuwd, kan iemand mij vertellen wie hier de schilder van is? en hoe het schilderij echt heet. Nu zou ik inderdaad op het schilderij zelf kunnen kijken, echter kom ik niet vaak meer bij mijn ouders daar zij ver van mij vandaan wonen. Mijn ouders zelf zijn er helemaal niet van onder de indruk maar ik vind het een gezellig schilderij wat goed in de keuken past.
  • Re: Schilderij Spaghetti eters

    21 december 2008 08:39
    Toch nog maar even omhoog schoppen want ik ben nogsteeds erg benieuwd of iemand enig idee heeft!
  • Re: Schilderij Spaghetti eters

    16 september 2014 01:13
    Ik heb een schilderij gevonden op internet met (volgens mij) dezelfde monniken in een andere posse. Hier gaat het om een schilderij van de italiaanse schilder Alessandro Sani (1870-1950). Wie weet heeft hij uw schilderij ook gemaakt of iemand heeft er zijn eigen draai aan gegeven.

    Nog even door gezocht en gevonden dat het origineel van uw schilderij inderdaad is van Alessandro Sani en is in 2007 geveild bij Christies.
    [www.christies.com]



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2014 18:25 door mp.kunst.
  • Re: Schilderij Spaghetti eters

    17 maart 2022 23:32
    hallo Lotusbloempje,

    weer heel wat jaren later...
    leuk, mijn opa heeft vroeger dit werk (na) geschilderd en het hing inderdaad in de kamer bij de eettafel. Een favoriet van mijn moeder! Ik zal haar eens vragen, mocht je nog interesse hebben.
    Update: ja, het is inderdaad van de hand van Alessandro Sani. Ik kan dus het bovenstaande bericht bevestigen, maar eigenlijk was dat al duidelijk natuurlijk :)



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/03/2022 23:10 door arnematt.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.