Informatie gezocht

Vraag kunstenaar

Gepost door HarryRa 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Vraag kunstenaar

    23 december 2008 11:37
    Beste forum bezoekers ik heb diversen olieverf schilderijen van de kunstenaar C Nierop wie kan mij hierover informatie geven mij is totaal niets van de schilder bekend, internet zoeken heeft mij helaas niet verder geholpen.
    Wie ka mij helpen aan informatie?
    M.v.g.
    Harry



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/12/2008 11:47 door HarryRa.
  • Re: Vraag kunstenaar

    23 december 2008 17:36
    Een zekere Nierop werd aangeboden bij een veiling van Venduehuis De Eland in 2006 te Amsterdam, het ging hierbij om een olieverf op doek Stilleven met sinaasappelen van 50x60 cm geschat tussen de €80 en €120.
    Het werk werd niet verkocht.
    Meer kan ik niet vinden over deze kunstenaar.
    Succes met het zoeken...Martin.
  • Re: Vraag kunstenaar

    23 december 2008 19:05
    Beste Martin dank voor je reactie, gaan verder zoeken.
  • Re: Vraag kunstenaar

    Pim
    29 december 2008 18:37
    Best HarryRa, volgens Pieter A. Scheen, Kunstenaars 1750 - 1950:

    " Cornelis Nierop, geb. 21 februari 1892, woonde en werkte te Middelie, Kwadijk tot 1913, Amsterdam tot 1954, daarna te Zandvoort. Leerling van de Rijksnormaalschool te Amsterdam (1908 - 1912) olv J. Visser en de Rijksacademie te Amsterdam (1912- 1918) olv A.J. Derkinderen en J. Bronner. schildert, tekent en etst stillevens, landschappen en portretten. Was lid van " Sint Lucas" te Amsterdam."

    Wij hebben ook een aantal schilderijen van hem. Zou er voor EUR 80-120 nog best wat bij willen kopen.

    Groet,

    Pim
  • Re: Vraag kunstenaar

    29 december 2008 19:26
    Beste Pim bedankt voor de informatie betreft de kunstenaar de prijs is wat aan de minne kant mocht ik er behoefte aan hebben om te verkopen dan zal ik contact met je opnemen.
    Groetjes,

    Harry

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.