Informatie gezocht

2 meesters naar hun gewicht gevraagd

Gepost door Thomas de 16de 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • 2 meesters naar hun gewicht gevraagd

    29 november 2010 12:33
    Ik bezit een J. Wouters en een J.W. Martens ft.

    Heeft iemand van die schilderijen enige kennis?
    Wat is een gemiddelde waarde op een veiling van deze meesters?

    De Wouters moet schoon gemaakt worden en de Martens heeft een werkster beschadigd door met een stofdoek over het geschilderde doek te stoffen!!!! Ik vroeg haar of ze af en toe haar hersens ook eens moest afstoffen. Ze begreep mij niet!
    Alvast bedankt voor uw informatie.
    PS.,
    Kun je een doek zelf ook met iets een beetje schoon maken van de nicotine aanslag?
  • Re: 2 meesters naar hun gewicht gevraagd

    29 november 2010 19:52
    het schoonmaken moet u laten doen.

    u heeft werk van j.wouters.
    johannes jacobus wouters den bosch 1837-1897

    werk van willem johannes martens 1838-1895

    heeft u foto's,afmetingen van de 2 doeken.

  • Re: 2 meesters naar hun gewicht gevraagd

    01 december 2010 13:21
    Er zijn wel tien Nederlandse schilders met de naam J.Wouters geweest. Hier zal dus alleen een foto tot identificatie kunnen leiden. J.W.Martens is de huis- en decoratieschilder Johannes Wilhelmus Martens (Breda 1878-1945 Utrecht) die in Breda en Maartensdijk gewerkt heeft.

    Of u de nicotinelaag op uw schilderijen zelf kunt verwijderen, valt op afstand niet te bepalen. Het hangt van de vernislaag af. Is die intact en niet erg gekrakeleerd, dan kan het rollen met bolletjes wittebrood een opzienbarend effect hebben. Geen vloeistof gebruiken is de vuistregel voor de leek. Elke vloeistof kruipt door haarscheuren in de vernislaag en tast de verf of de grondering aan.


Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.