Informatie gezocht

PJA Wagemans

Gepost door ElisabethAdriana 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • PJA Wagemans

    18 augustus 2009 20:41
    Ik heb een schilderij van PJA Wagemans. Geen stadsgezicht etc. maar een stilleven. Een prachtige vaas met rozen, gemaakt voor mijn stiefvaders 1e huwelijk. Is er meer bekend over het schilderen van stillevens etc. van deze schilder? Het doek is tussen de 70 en 74 jaar oud.
  • Re: PJA Wagemans

    19 augustus 2009 20:48
    De Hagenees Pieter (Johannes Alexander) WAGEMANS (1879-1955)woonde en werkte ongeveer zijn hele leven in Den Haag.

    Hij was eerst decoratieschilder.

    Later is hij als kunstschilder beroemd geworden door zijn bijzonder goede stadsgezichten van Nederlandse steden.

    Hij maakte oa: havenzichten, stadsgezichten, bloemstillevens en landschappen.

    Mvg Martin.
  • Re: PJA Wagemans

    20 augustus 2009 06:19
    Dank je Marin,
    Ik heb inderdaad de prachtige stadsgezichten gezien en de havens, maar nog geen bloemstillevens. Heb het schilderij aan de muur en heb eigenlijk nooit goed onderzocht wie de schilder was, heeft emotionele waarde. Dank je voor je reactie.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.