Informatie gezocht

schilder v. Raamsdonk

Gepost door harm wierda 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • schilder v. Raamsdonk

    11 mei 2010 11:46
    wij hebben een schilderij van deze schilder, doe er wat foto"s bij, weet iemand hier iets van en kent men deze schilder en is dit schilderij iets waard? I.v.m. verzekering.
  • Re: schilder v. Raamsdonk

    11 mei 2010 23:53
    Dit zou het werk kunnen zijn van Jan van Raamsdonk maar dat is moeilijk te beoordelen van een foto. Zeker als ik het signatuur niet kan zien.

    Jan van Raamsdonk, geboren te Düsseldorf op 10-10-1906 (zoon van Pieter Raamsdonk, schilder, en Hendrika Teunissen) (n.h.),

    Op 23-04-1907 kwamen de ouders met hun zoon Jan Raamsdonk, uit Düsseldorf in Nijmegen aan. Het hele gezin, met nog een dochter Adriana Cornelia, geboren te Nijmegen 28-9-1907, vertrok op 10-12-1909 naar Amsterdam.

    Zijn atelier was in de 1e Jan Steenstraat in Amsterdam. Zijn stijl was een navolging van de Hollandse fijnschilders, vooral landschappen (Ruysdael-achtig). In de vijftiger jaren ging hij plotseling modieuze dingen schilderen, zoals Italiaanse stadjes en zigeunerinnen.

    Over waarde van zijn werken is niet veel bekend. Soms wordt hij omschreven als amateur wat niets zegt over de kwaliteit van het werk maar wel dat hij het kunstenaarsvak niet geheel beroepsmatig heeft uitgevoerd
  • Re: schilder v. Raamsdonk

    19 april 2014 13:13
    Hello, do you still have this painting? I'm interested to buy it.

    Regards
    P.
  • Re: schilder v. Raamsdonk

    20 april 2014 20:05
    Hello,

    A friend of mine have a picture from the painter J.van Raamsdonk that his father have both from Kunsthandel G.Pardon in Rotterdam many many years ago. Is there any sites on the net where its possible to see all of this artists works and compare them?

    Regards
    W.
  • Re: schilder v. Raamsdonk

    13 juli 2014 17:14
    hello is your friend looking to sell the paint?


    misterW Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Hello,
    >
    > A friend of mine have a picture from the painter
    > J.van Raamsdonk that his father have both from
    > Kunsthandel G.Pardon in Rotterdam many many years
    > ago. Is there any sites on the net where its
    > possible to see all of this artists works and
    > compare them?
    >
    > Regards
    > W.
  • Re: schilder v. Raamsdonk

    07 mei 2017 12:34
    Enkele jaren geleden kwam ik dit schilderij tegen achter een kleding kast uit het huis van mijn overleden vader.

    Jammer dat het schilderij en de lijst zoveel schade heeft opgelopen.
    Volgens mij is dit een echte Jan van Raamsdonk schilderij.

    De lijst is van gips gemaakt en volgens mij best goed te herstellen.
    De beschadigingen aan het doek lijkt me moeilijker te herstellen.

    Ik heb toen ook gezocht naar wat mogelijk de waarde ervan zou kunnen zijn.
    Volgens mij is er zelfs een tentoonstelling geweest of moet deze nog komen waarin schilderijen van schilders vanuit die tijd getoond zouden worden.

    Wie kan mij meer vertellen ?
    Bij wie kan ik terecht om het schilderij eens te kunnen laten bekijken en beoordelen ?
    Wie kan de lijst en of het doek goed herstellen ?

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.