Informatie gezocht

Wie kan mij helpen met deze signatuur?

Gepost door gerard17 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie kan mij helpen met deze signatuur?

    13 maart 2017 16:47
    Beste lezer,

    Ik heb een pastel tekening in bezit en kan helaas de signatuur niet terug vinden.
    Het lijkt of er staat Henk Endriks of Hank.
    Gezien de kwaliteit vermoedt ik dat het "iets" is maar misschien is het gewoon een goede amateur.

    Is er iemand die mij zou kunnen vertellen welke schilder dit zou kunnen zijn?

    Alvast hartelijk bedankt voor de hulp.

    Hartelijke groet, Gerard



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2017 23:32 door gerard17.
  • Re: Wie kan mij helpen met deze signatuur?

    21 mei 2017 01:00
    ik probeer het toch nog een keer, misschien dat er iemand is die mij meer kan vertellen over deze signatuur?

    alvast bedankt, groet Gerard
  • Re: Wie kan mij helpen met deze signatuur?

    21 mei 2017 08:51
    Er kan alleen maar Henk Hendriks staan, ook al is die ene hoofdletter H niet consistent met de andere. In de databases voor 20ste eeuwse Nederlandse kunstenaars is maar één Henk Hendriks te vinden, namelijk de tweelingbroer van de iets bekendere Johannnes Diedrich Henrichs, die zich Hendriks noemde en die ook wel redelijke prijzen opbrengt. Met diens werk blijkt deze tekening ook een opvallende gelijkenis te hebben. Dit werd in juni 2014 bij Mak in Dordrecht geveild:




    [rkd.nl]

    Al met al geen groot kunstwerk, maar je hebt tenminste een idee.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.