Informatie gezocht

Oude Amsterdamse ets - Sint Antoniesluis - onbekende maker

Gepost door Tomjan88 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Oude Amsterdamse ets - Sint Antoniesluis - onbekende maker

    14 augustus 2017 16:39
    Hopelijk kan iemand mij naar de maker van deze mooie ets verwijzen. Het betreft een Amsterdamse voorstelling van de Sint Antoniesluis.

    Rechtsonder is het werk vrij duidelijk gesigneerd maar voor mij als leek is het net niet te ontcijferen. De voorletters zijn volgens mij J.G. maar de achternaam daar kom ik niet uit. Tevens heeft de ets linksonder een monogram in zich. Hopelijk kunt u dit op foto 3 zien. Het lijken mij 2 letters V die in elkaar doorlopen met een kleine s erbij. Overigens kan 1 van de letters V wellicht ook een Y zijn.

    Op de achterzijde staat nog dat het de Antoniesluis voorstelt en een plaats + datum (Heerle 9 aug 1949). Ik vermoed dat dit van een vorige eigenaar moet zijn geweest.

    Mochten de foto's niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.
  • Re: Oude Amsterdamse ets - Sint Antoniesluis - onbekende maker

    14 augustus 2017 17:04
    Jacob Gerardus Veldheer (Haarlem 1866 - 1954 Blaricum).
  • Re: Oude Amsterdamse ets - Sint Antoniesluis - onbekende maker

    14 augustus 2017 17:58
    Top, dank je. Ik weet voldoende.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.