Informatie gezocht

heeft iemand enig idee wie de maker van dit werk zou kunnen zijn?

Gepost door olieverf 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • heeft iemand enig idee wie de maker van dit werk zou kunnen zijn?

    14 september 2017 09:49
    Dit mooie schilderijtje heb ik onlangs op een burgerveiling gekocht. Het ziet er zeer oud uit en vertoond diverse restauraties, zie foto achterkant.
    Op de voorgrond is volgens mij een handwaaier met een geisha erop te zien en ik krijg steeds meer het vermoeden dat ze, of in een spiegel kijken of door een raam.
    eenmaal uit de lijst blijkt dat het werk op de zijkanten doorgeschilderd is, wat doet vermoeden dat het een detail uit een groter werk is geweest.
    Formaat is 38,5-39,5 cm.
    Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
  • Re: heeft iemand enig idee wie de maker van dit werk zou kunnen zijn?

    14 september 2017 10:43
    De schildertoets is niet Nederlands. Eerder Belgisch. En over Belgische schilderkunst is hier in Nederland weinig expertise.
  • Re: heeft iemand enig idee wie de maker van dit werk zou kunnen zijn?

    14 september 2017 11:13
    Dank u wel voor de info, zou goed kunnen aangezien ik het in Belgie gekocht heb.
    Zijn er in Belgie ook van dit soort forums te vinden?
  • Re: heeft iemand enig idee wie de maker van dit werk zou kunnen zijn?

    14 september 2017 12:01
    Niet dat ik weet. Helaas is het Belgische forum www.art-memoires.com uit de lucht, het was een waardevolle tool en wordt nog veel genoemd.
  • Re: heeft iemand enig idee wie de maker van dit werk zou kunnen zijn?

    14 september 2017 14:50
    hartelijk dank voor je antwoord Sytze, ik zal eens gaan zoeken bij de belgiscche kunstsites.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.