Informatie gezocht

Religieuze afbeelding op doek. Wie kan meer vertellen?

Gepost door belt0050 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Religieuze afbeelding op doek. Wie kan meer vertellen?

    05 november 2017 17:09
    Wie kan mij helpen met dit doek.
    Is ernstig beschadigd, doordat het is opgevouwen.. ( gevolg 2e wereldoorlog? => uit lijst gehaald?)
    Voorstelling van een vrouw met haren los kanten voile en oorbellen in en omgeven door een aureool
    Kind op haar arm. Teven in kant gehuld.
    Moeder/ heilige heeft een tasje vast met daarop een embleem/wapen (lijkt op koninkrijk Navarro met een rood kruis er boven). Kind houdt tevens dit tasje vast.
    Zeer mooi en gedetailleerd schilderij. Niet van een hobby schilder. Dat is mij wel duidelijk

    Schilderij is net als bij veel religieuze afbeeldingen niet gesigneerd.

    Wie kan mij vertellen voor welk koninkrijk dit embleem staat (coats of Armour). Wanneer dit bekend is kan ik gerichter zoeken. Ik kom de geel-rode strepen tegen in het koninkrijk Navarro (spanje) maar het rode kruis kan ik niet herleiden naar een koning of lid van ...



    Alles is welkom aan info



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/02/2018 20:31 door belt0050.
  • Re: Religieuze afbeelding op doek. Wie kan meer vertellen?

    07 november 2017 00:05
    Ik denk dat dat onze heilege maria is met onze kindje jezus. Ze noemen haar ook wel de heilige madona met onze liefe heer.Zo hoe ik dat zie. ik heb er een muntje van in mijn auto en ik heb er een doosje van . ik heb ook een muntje van christoffel met het kindje jezus op zijn schoude je heb er zoveel sorten van. ik denk dan ook dat het doek uit een klooste of een kerk afkomstig is .ik zal een foto hier bij zetten van het muntje en het doosje zo dat je de afbeldingen kan zie mvg



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2017 00:07 door Hendriks.
  • Re: Religieuze afbeelding op doek. Wie kan meer vertellen?

    08 november 2017 15:39
    Hendriks Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Ik denk dat dat onze heilege maria is met onze kin


    Beste Hendriks,

    Mijn vermoedens gingen al richting heilige of maria, echter werd ik op het verkeerde been gezet, omdat heilige, het haar los had, Daar waar je meestal Maria met een hoofddoek, dan wel het haar bedekt ziet en dat zij dus dat tasje in haar hand had

    Ben dan nog wel benieuwd naar de betekenis van het tasje/schild aan rode lint.

    Voor deze bedankt voor

    met vriendelijke groet,
  • Re: Religieuze afbeelding op doek. Wie kan meer vertellen?

    08 november 2017 20:18
    Zou als ik het tasje zie staat daar het nl wapen op net zo als de keting die zij om heeft en wij zeggen maria maar in het oorsprong in het moeder teresa mvg

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.