Informatie gezocht

E.A. Reisig

Gepost door mootje42 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • E.A. Reisig

    01 oktober 2010 15:24
    Ik ben op zoek naar (foto)afbeeldingen van schilderijen van mijn overgrootvader E.A. Reisig (1876-1947) die kunstschilder was.
  • Re: E.A. Reisig

    31 oktober 2010 20:36
    Hallo Dion,

    Bedankt voor de reactie!
    Ik kan helaas niet veel vertellen over mijn overgrootvader. Hij was de vader van mijn oma. Mijn oma is overleden toen ik nog jong was. Haar kind (mijn vader) heb ik niet veel contact mee gehad. Dus veel weet ik niet van de familie, alleen wat via stamboomonderzoek.
    Wel weet ik dat Ernst August Reisig een zoon was van een marinewerfopzichter, geboren te Hellevoetsluis en 3 x getrouwd is geweest.
    Zijn schilderijen hebben geen of nauwelijks commerciële waarde. Zo te zien zijn het vaak dezelfde onderwerpen die hij schilderde. Waarschijnlijk ook dezelfde plekken die hij meerdere malen schilderde maar met een paar toevoegingen of andere verschillen.

    Hartelijke groeten,
    Monique.
  • Re: E.A. Reisig

    21 november 2010 17:38
    Hallo
    ik heb een schiderij van u overgrootvader als u het wil hebben kan ik het tegen verzend kosten wel opsturen er zit geen lijst omheen is tijdens de verhuizing gebroken ik stuur een foto mee.
    Groeten José Groenewoud
  • Re: E.A. Reisig

    22 november 2010 11:11
    Hallo José,

    Wat een genereus aanbod!
    Kunnen we via mail verder?


    Met vriendelijke groeten,
    Monique.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2013 16:07 door mootje42.
  • Re: E.A. Reisig

    31 oktober 2011 18:50
    Hallo Monique,

    Een tante van mij heeft drie schilderijen van "Reisig" - ze zijn afkomstig van mijn grootvader die in Zeeland woonde, ik ben er niet zeker van of deze schilderijen van u overgrootvader zijn. Ze zijn wel uitgevoerd in ongeveer dezelfde stijl. Wij zouden het op preis stellen als u ons kont bevestigen of deze schilderijen van uw overgrootvader zijn.

    Al hartelijk bedankt,

    Tanny



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/10/2011 18:56 door Tanny.
  • Re: E.A. Reisig

    31 oktober 2011 20:18
    Hallo Tanny,

    Ik heb van José zowaar een schilderij van mijn overgrootvader gekregen, waar ik uiteraard enorm blij mee ben!Daar staat heel duidelijk zijn signatuur op.
    Als ik die vergelijk met de signatuur op de 2 door u geposte schilderijen, zijn ze exact hetzelfde. Alleen staat bij u E.A. niet voor de achternaam. Maar ze zijn duidelijk van Ernst August Reisig.
    Leuk dat u de schilderijen gepost heeft, daar doet u me een plezier mee. Heeft u ook nog een foto van het derde schilderij?

    Hartelijke groeten,
    Monique
  • Re: E.A. Reisig

    03 november 2011 03:04
    Hallo Monique,

    Hartelijk bedankt voor uw antwoord, het is leuk voor ons om een beetje meer over de schilder te weten.

    Wat betreft het derde schilderij: ik had niet goed gekeken, ik dacht dat het drie verschillende schilderijen waren maar nu zie ik wel dat het er maar twee zijn en ik denk dat is ook wat mijn tante me had gezegd. Sorry!

    Hartelijke groeten,

    Tanny
  • Re: E.A. Reisig

    03 november 2011 08:43
    Tanny Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Hallo Monique,
    >
    > Hartelijk bedankt voor uw antwoord, het is leuk
    > voor ons om een beetje meer over de schilder te
    > weten.
    >
    > Wat betreft het derde schilderij: ik had niet goed
    > gekeken, ik dacht dat het drie verschillende
    > schilderijen waren maar nu zie ik wel dat het er
    > maar twee zijn en ik denk dat is ook wat mijn
    > tante me had gezegd. Sorry!
    >
    > Hartelijke groeten,
    >
    > Tanny
    >


    U bedankt voor het posten van de foto's,
    voor mij erg leuk om zoveel mogelijk afbeeldingen van zijn gemaakte werk onder ogen te krijgen.

    Vriendelijke groeten,
    Monique.
  • Re: E.A. Reisig

    11 februari 2012 23:19
    Hi mootje42,

    In mijn locale supermarkt hangt een advertentie waarin een schilderij van Reising wordt aangeboden. Ik heb het telefoonnummer van de verkoper genoteerd. Indien u geïnteresseerd bent, zal ik u dit nummer doorgeven.
    mvg, Maria
  • Re: E.A. Reisig

    26 februari 2012 11:39
    hallo maria,
    mocht een ander niet geinteresseerd zijn dan houd ik mij aanbevolen voor het telefoonnummer.
    mvg. carl.
  • Re: E.A. Reisig

    25 maart 2012 11:19
    Geachte mootje42,
    Vanmorgen zag ik op Marktplaats een schilderij van uw overgrootvader aangeboden.
    Advertentie: 541388489

    met vriendelijke groet,

    M.F. Doortje van Polen
  • Re: E.A. Reisig

    26 maart 2012 12:45
    Mijn excusses voor het late reageren!

    Bedankt voor de moeite Maria!

    Marty, bedankt voor de tip! Waarschijnlijk gaat dit over een boek. Ik zal het eens nader bekijken.

    Hartelijke groeten,
    Monique.
  • Re: E.A. Reisig

    26 maart 2012 17:39
    Hoi Monique,
    Het was een schilderij met lijst! Aangeboden op Marktplaats. Een heel mooi schilderij,Advertentie: 541388489.
    groetjes Marty
  • Re: E.A. Reisig

    29 maart 2012 14:13
    martyfrankie Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Hoi Monique,
    > Het was een schilderij met lijst! Aangeboden op
    > Marktplaats. Een heel mooi schilderij,Advertentie:
    > 541388489.
    > groetjes Marty


    Hallo Marty,

    Inderdaad, gevonden hoor. Heb ik eerder verkeerd gekeken.
    Prachtig schilderijtje, leuk om deze afbeelding erbij te zien en bedankt voor je moeite en het reageren!
  • Re: E.A. Reisig

    18 juli 2012 15:07
    Vandaag schilderij ontvangen die ik heb gekocht op marktplaats.De signature is EA reisig ik dacht dat het anders was gesigneerd.Wel fraai schilderij helaas hebben ze de lijst opnieuw geschilderd en is daar niet beter op geworden.
    De lijst wordt dus een leuk opbject voor de komende winter.Schilderij is op paneel en is wel vies maar ook dit gaan we oplossen.

    Na opknappen bied ik het schilderij weer te koop aan.
  • Re: E.A. Reisig

    22 juli 2012 02:21
    Hallo!

    Helaas weet ik niets over de schilderijen van E.A. Reisig. Wel heb ik dezelfde achternaam. Omdat ik via google wat onderzoek deed naar deze kwam ik hier terecht. Nu las ik dat u wat stamboomonderzoek heeft gedaan en ik vroeg mij af of u mij uw ondervindingen zou willen vertellen? Ik ben namelijk erg benieuwd.

    Hopelijk vindt u het niet vervelend dat ik hier plotseling mee kom.

    Bvd!
  • Re: E.A. Reisig

    08 augustus 2012 15:31
    Hoi,

    Ik heb een schilderij van uw grootvader in mijn bezit mocht u meer willen weten of een foto er van zien dan kan dat met een reactie en anders via de mail.

    Groetjes Corrie
  • Re: E.A. Reisig

    08 augustus 2012 15:36
    Hoi Arie,

    Ik begrijp dat u schilderijen van hem gekocht heeft en op geknapt, mag ik zo brutaal zijn om te vragen of u weet hoeveel ze waard zijn en wat u ervoor betaald heeft of kunnen we er over mailen? mijn e-mailadres is papegai@live.nl graag hoor ik van u.

    Groetjes Corrie
  • Re: E.A. Reisig

    08 augustus 2012 15:38
    E.A Reisiger ik zou met u graag verder willen mailen zou dat kunnen? mijn e-mailadres is papegai@live.nl

    Groetjes Corrie
  • Re: E.A. Reisig

    08 augustus 2012 17:03
    Nagels Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Deze foto's heeft u van mij te goed. Excuus voor
    > de vertraging (zie berichten 2010)
    >
    > Vr. gr. dhr. Nagels


    Dhr. Nagels,

    Hartelijk bedankt voor de moeite die u genomen heeft om nog de foto's te posten.
    Ook hier ben ik erg blij mee, dank u wel.

    Mvg,
    Monique.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.