Informatie gezocht

kunstschilder wassenaar

Gepost door rodolf 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • kunstschilder wassenaar

    20 november 2010 13:04
    hallo. ik heb n schilderij van n havengezicht, waarschijnlijk rotterdam.
    er staat n handekening van ene Wassenaar onder.
    ik kan echter nergens iets vinden over deze persoon.
    zou iemand mij iets over deze schilder kunnen vertellen ? bvd
  • Re: kunstschilder wassenaar

    29 november 2010 12:54
    J.C. van Wassenaar had een atelier en kunsthandel op de Zwart Jansstraat in Rotterdam.
    Niet veel over bekend. Na het overlijden van de schilder is de winkel door zijn dochter overgenomen. Al een tijdje niet meer op de Zwart Jansstraat geweest en geen idee of de winkel er nog is.
  • Re: kunstschilder wassenaar

    21 januari 2011 12:01
    Hoi, misschien nog een beetje aan de late kant maar Jacobus Cornelis van Wassenaar was mijn opa. Even in het kort: Hij is geboren 26 febr 1920 en overleden 21 maart 1996.
    Hij heeft de kunstacademie gedaan en bouw en waterkunde gestudeerd. Hij komt oorspronkelijk uit Rotterdam zuid maar is later dus verhuisd naar de Zwart Janstraat. Hij heeft daar zijn winkel geopend waar hij de schilderijen verkocht, restaureerde maar ook in opdracht schilderde. Verder deed hij in het begin aan glas in lood. Hij heeft vele schilderijen gemaakt die ik tot nu toe van de gekste plekken een mailte/berichtje van krijg. Zo laatst een uit Zuid afrika. Na het overlijden van zowel mijn opa en oma is de zaak overgenomen door mijn tante, een dochter dus. Zij schilderd verder niet maar doet wel iets aan restauratie en verkoop van antieke meubelen. De winkel zit nog steeds in de Zwart Janstraat en we proberen zijn werk enigzins voort te zetten.

    Verder tekende hij meestal dus links onderin.

    Groeten

    Jacqueline
  • Re: kunstschilder wassenaar

    21 januari 2011 19:51
    leuk dat je reageert op mijn oproep.
    ik woon zelf ook op zuid, oud charlois en ben 57 jaar, zolang ik mij kan herinneren is het schilderij in ons bezit, eerst bij mijn ouders thuis nu bij mij.
    ik heb n foto bijgevoegd, hopelijk vind je het mooi, wil ook wel eens langskomen om het schilderij te laten zien, hij moet trouwens hoognodig worden schoongemaakt.
  • Re: kunstschilder wassenaar

    22 januari 2011 11:07
    Rodolf,
    De wereld is soms klein want ik woon ook in Oud-Charlois.

    Jacqueline,
    Je Tante is een jeugdvriendin van mijn zus en zij heeft je opa goed gekend.
  • Re: kunstschilder wassenaar

    22 januari 2011 11:09
    ik bouwmanstraat, bij boergoense vliet en eindpunt tram 2
  • Re: kunstschilder wassenaar

    25 januari 2011 20:53
    dicherbij kan haast niet.
    als u het schilderij n keer wilt zien hoor ik het wel
  • Re: kunstschilder wassenaar

    04 juni 2014 10:35
    zou dit dan ook een schilderij van hem kunnen zijn?

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.