Informatie gezocht

J,de Boer

Gepost door sinah 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • J,de Boer

    01 februari 2011 00:01
    Ik ben in het bezit van een schilderij van J.de Boer.Geschilderd in 1899.Is waarschijnlijk Hoorn of Harlingen.
    Kan iemand mij daar informatie over geven en de waarde ervan?



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2011 16:14 door sinah.
  • Re: J,de Boer

    01 februari 2011 16:16
    ik ben in het bezit van een schilderij uit 1899 gesigneerd door J de Boer.Kan iemand mij daarover wat vertellen en informatie geven over de eventuele waarde?
  • Re: J,de Boer

    01 februari 2011 22:06
    Hier het signatuur van het schilderij van J de Boer
  • Re: J,de Boer

    02 februari 2011 12:16
    Er is in de kunstenaarslexica geen J.de Boer te vinden en dat hoeft ook niet te verbazen, want de kwaliteit wijst op een amateur. Het is vermoedelijk een kopie naar Cornelis Springer, die maakte vaak zulke voorstellingen met een boompje in het midden. Zijn pas bij Christie's geveilde gezicht op het Singel (sale 2849 lot 112)lijkt er erg op.
  • Re: J,de Boer

    02 februari 2011 15:41
    Wat ik heb kunnen achterhalen was J de Boer wel degelijk een nederlandse kunstschilder!Hij wordt ook genoemd in de lijst van schilders.
    Harlingen 1877-1946 Hoorn.
    Zit ik dus nog steeds met de vraag die ik gesteld heb.
  • Re: J,de Boer

    02 februari 2011 17:21
    Die signeerde "Jan de Boer" en schilderde bloemen en blote dames. En heel goed ook. Voor iedere ingevoerde kunstliefhebber is duidelijk dat het hier een amateur betreft, die niet in boeken en databanken voor zal komen. Er waren wel meer kunstenaars die De Boer heetten en een voornaam met een J hadden, maar ze signeerden niet met "J. de Boer".
  • Jeremia door Jan Hovener

    23 februari 2018 13:34
    Goedemiddag
    Ik ben in het bezit van dit Schilderij dat is geschilderd door Jan Hovener uit Rotterdam
    Kan iemand mij vertellen wat de mogelijk waarde is nu?
    Bij voorbaat dank.
  • Landschap door Kneepkens

    23 februari 2018 13:59
    Goedemiddag,
    Ik ben in het bezit van dit mooie schilderij door Kneepkens.
    Kan iemand mij hier meer over vertellen en ook wat de mogelijke waarde is?
    Bij voorbaat dank.
    Groeten

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.