Informatie gezocht

c. a. lingmont

Gepost door thécla 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • c. a. lingmont

    10 februari 2011 22:53
    Ik heb een aquarel van zeilende platbodems van C.A. Lingmont.
    Kent iemand deze kunstschilder?
  • Re: c. a. lingmont

    07 december 2012 11:59
    Goedemiddag Thécla,

    Ik heb een olieverfschilderij (stilleven schaal met fruit) van CALingmont, ongedateerd, uit een erfenis. Ik kan helaas niets van deze schilder op internet vinden. Heb jij inmiddels informatie over hem gekregen?

    Vriendelijke groet,

    Michiel
  • Re: c. a. lingmont

    07 december 2012 12:53
    Niet veel te vinden over deze schilder behalve wat medelingen uit oude kranten.

    In de krant “Nieuws van de Dag” van zaterdag 14 nov 1899 stond de volgende mededeling:
    Dordrecht, 10 Nov. Geslaagd C. A. Lingmont, te Rotterdam;




    In de krant “Nieuws van de Dag” van zaterdag 6 mei 1901 stond de volgende mededeling:
    AKTE-EXAMENS LAGER ONDERWIJS.
    3 Mei. Onderwijzer. Geëxamineerd: C. A. Lingmont te Rotterdam.



    In het Rotterdamsch Nieuwsblad van 6 sept 1906 stond de volgende mededeling:
    Examen voor de hoofdakte te ’s Gravenhage is toegelaten de heer; C.A.. Lingmont, Rotterdam.



    In de krant “Nieuws van de Dag” van zaterdag 29 maart 1913 stond de volgende mededeling:
    Examens Handenarbeid.
    Bij het op 26 en 27 Maart te Amsterdam gehouden
    examen voor handenarbeid is geslaagd voor diploma A (karton- en kleiarbeid) de heer C. A. Lingmont.



    Hij zal dus naast schilder ook (handenarbeid) leraar zijn geweest en dat vermoedelijk zijn geweest in Rotterdam.
  • Re: c. a. lingmont

    07 december 2012 15:09
    Toch leuk om iets meer van de achtergrond van deze man te weten.
    Dank voor uw reactie
  • Re: c. a. lingmont

    11 januari 2017 21:24
    Op zoek naar informatie over deze schilder kom ik deze discussie tegen.
    Ik ben in het bezit van 2 aquarellen van C.A. Lingmont.
    Mijn vader was op kamers bij de familie Lingmont begin vijftiger jaren in Rotterdam Kralingen.
    Toen hij wegging heeft hij 2 schilderijen gekregen.
    Bij mijn weten was hij onderwijzer.
  • Re: c. a. lingmont

    12 januari 2017 20:49
    Leuk om te lezen!
    Mijn vader leeft niet meer, de schilderijtjes hangen nu (onlangs opnieuw ingelijst) bij ons in de kamer
    mvg
    Corina

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.