Informatie gezocht

Kent iemand de kunstschilder Hof of Tiof?

Gepost door Mark80 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Kent iemand de kunstschilder Hof of Tiof?

    19 juni 2011 16:04
    Ik zoek de maker van dit schiilderij, hij is gesigneerd met Hof (of Tiof) maar kan niets over hem vinden.

    Wat is een dergelijk schilderij waard?

    Bedankt
  • Re: Kent iemand de kunstschilder Hof of Tiof?

    02 juli 2011 15:55
    Hallo,volgens mij heb ik iets van dezelfde schilder. Helaas weet ik ook niet wie het is.
  • Re: Kent iemand de kunstschilder Hof of Tiof?

    02 juli 2011 16:03
    Hallo,volgens mij heb ik iets van dezelfde schilder. Helaas weet ik ook niet wie het is. Ik heb eind mei een vraag gesteld over deze schilder maar geen reactie gekregen. Bij mijn oproep staan 3 afbeeldingen en volgens mij is het dezelfde signatuur.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2011 16:04 door bruin58.
  • Re: Kent iemand de kunstschilder Hof of Tiof?

    02 december 2013 16:09
    ik heb daar ook 2 schilderijen van ben ook al op onderzoek uit gegaan en nog niks gevonden
  • Re: Kent iemand de kunstschilder Hof of Tiof?

    19 september 2015 19:35
    Ik heb ook een schilderij van HOf, is hier al iets over beken??
  • Re: Kent iemand de kunstschilder Hof of Tiof?

    02 juni 2018 12:39
    Ik heb hier ook een schilderij van. Ook ik heb hier niets over kunnen vinden op het internet!
  • Re: Kent iemand de kunstschilder Hof of Tiof?

    12 februari 2022 02:50
    Ik heb ook twee schilderijen van deze schilder. Eén is gesigneerd, het tweede niet. Ook ik heb gezocht naar de schilder en… gevonden.
    Onderstaande tekst komt van haar website:
    (Tie Hof is een pseudoniem voor Hilde Maria Ghislaine Julie Standaert.


    Tie Hof (1927-2020) uit Ritthem is een kunstschilder van portretten en landschappen.

    In de jaren 1950 en '60 volgde zij een opleiding in tekenen en schilderen bij de Belgische kunstschilder, keramist en glazenier Joost Maréchal, die haar vooral aangemoedigd heeft tot het portretschilderen.

    Met haar zeer geëigende stijl en techniek behoort zij tot de impressionisten. Haar werk straalt romantiek uit met kleurschakeringen die zich niet opdringen en het onderwerp iets tijdloos meegeven.

    Vanaf 1975 exposeerde Tie Hof regelmatig solo in o.a. Brugge, Oostende, Middelburg, Zierikzee, Burgh Haamstede en Vlissingen. In groepsverband exposeerde Tie Hof in tal van andere, al even prestigieuze locaties.

    Tie Hof kreeg ook een vermelding in de Encyclopedie van Zeeland.

    Tie Hof won de Van de Perre prijs met een portret van haar dochter Tineke en won deze prijs een tweede keer met een portret van acteur Henk van Ulsen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.