Informatie gezocht

''openneer''

Gepost door Apenijn 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: ''openneer''

    26 mei 2014 05:01
    Beste Monique en anderen,
    Ik ben australies; mijn ouders zijn geimmigreerd 1960, dus mijn nederlands is niet zo goed. Ik wil u laten weten dat er zit op ebay Australia een schilderij van Oppenneer. U moet vlug zijn, want het is afgelopen om 8 huren of zo. A$61 is al gebied. Het zegt dat het schilderij is behoren geweest van het nederlands ambassador aan australia.
    address van ebay: ebay@ebay.com.au
    verkoper: scrimshaw01
    Janette.
  • Re: ''openneer''

    29 juli 2014 15:56
    Dag Deborah,

    Tot mijn stomme verbazing heb ik vermoedelijk ook een olieverf van je grootvader in bezit. Als verzamelaar kocht ik jaren geleden al overigens ooit deze olieverf (primair voor de lijst trouwens) en borg het betreffende werk bij mijn andere 2.000 kunstwerken zorgvuldig op. Nu ik bezig ben met een grote administratieslag (op verzoek van mijn kinderen, gezien mijn leeftijd) ontcijferde ik de signatuur voor registratie en kwam zo op de museumserver terecht en bij de naam van uw grootvader.

    Mijn emailadres is: dubbelmonde2009@hotmail.cm.

    Mvg Dubbelmonde
  • Re: ''openneer''

    07 november 2014 14:24
    Hey Monique,

    ik ben een nicht van Deborah Openneer en een achternicht van jou.
    Mijn naam is Rosita Aroma, ik heb jouw en je moeder Tonny en vader Appie vroeger ontmoet, was altijd heel erg gezellig!

    Echter mijn moeder en haar broer willen toh even iets rechtzetten.

    Ik heb het e.e.a. geverifieerd bij mijn moeder: Willy Openneer en mijn oom Herman Openneer jr., maar jouw opa Piet Openneer (de één na oudste broer van mijn opa, Herman Openneer sr. is géén kunstschilder geweest.

    Jouw opa, Piet Openneer was nl. de handelaar van mijn opa Herman Openneer sr.. Piet Openneer verhandelde nl. de schilderijen ongesigneerd, maar ook gesigneerd om deze te verkopen.

    Mijn opa is toentertijd erkend als kunstschilder en daardoor o.a. geplaatst bij ARTI.

    Hij heeft ook op zijn 21ste leeftijd zijn beurs gekregen van Professor Ronald Holst. Dit examenstuk heeft mijn moeder, de dochter van Herman Openneer sr. bij haar thuis hangen.

    Dat mijn opa erkend schilder is, is ook in de krant vermeld (heb ik een kopie van gekregen van zijn zoon, mijn oom Herman Openneer jr.).

    Ten overvloede, mijn moeder (de dochter van Herman Openneer sr.) wilde dit toch even rechtgezet hebben.
    Piet Openneer is géén kunstschilder geweest. Ik hoop dat je niet teleurgesteld bent.

    Toen ik via deze site vernam dat jij dacht dat jouw opa, Piet Openeer kunstschilder was, zat mijn moeder erg mee, vanwege het feit dat het niet zo is.

    Nou Monique, ik hoop dat wij jou niet teleurgesteld hebben, maar het is een feit.

    Met vriendelijke groetjes,


    Willy Openneer, Herman Openneer jr. en Rosita, Ilonie en Fernando Aroma xxxxxx.
  • Re: ''openneer''

    22 februari 2015 10:08
    Dag Deborah,

    Ik begrijp dat je geïnteresseerd bent in de schilderijen van je opa. Ik ben in het bezit van een prachtig exemplaar, een erfstuk van mijn ouders dat zij in 1956 cadeau kregen bij hun huwelijk. In 2012 heb ik het laten reinigen en laten voorzien van een nieuwe lijst. (475 x 875 mm.)
    Uiteraard is het NIET te koop, maar ik wil je wel op de hoogte stellen van het bestaan er van.

    Mocht je hier op willen reageren dan kan dat ook via k.vdzwet@planet.nl

    (zie de bijlagen)
  • Re: ''openneer''

    03 maart 2015 15:37
    Beste Deborah,

    Ook ik heb nog een schilderij te koop van H. Openneer, een landschap 40 X 80 cm
    mocht U belangstelling hebben hoor ik het graag.

    Mvg. Jan
  • Re: ''openneer''

    06 april 2016 16:36
    Ook ik ben in het bezit van een olieverf schlderijtje gesigneerd door: openneer.
    Graag verneem ik of hier belangstelling voor bestaat.
    De oorspronkelijke lijst is niet meer aanwezig, was beschadigd geraakt.
    De afmetingen van het schilderijtje zijn: 40x30 cm

    Mvg. Martien W



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2016 17:13 door Marixius.
  • Re: ''openneer''

    28 september 2016 18:54
    Ik zoek contact met "deborah74" in verband met een door erfenis verkregen schilderij van Herman Openneer, naar ik begrijp, uw grootvader. Graag contact via e-mail: djsgmnd@gmail.com .
  • Re: ''openneer''

    17 oktober 2016 12:20
    Hoi Deborah ik ben door iemand via de mail benaderd die contact met jou zoekt, blijkbaar heb je bij je gegevens je emailadres niet ingevuld dus kunnen ze jou niet benaderen evt. handig om dat alsnog te doen?
    vriendelijke groet van Monique



    -------------------------------------------------------
    > Monique88 Schreef:
    > --------------------------------------------------
    > -----
    > > Hallo ik wil ook even reageren, mijn opa was de
    > > broer van Herman, Piet openneer. Dus Deborah we
    > > zijn familie! Mijn opa Piet was ook
    > kunstschilder
    > > en de onderste met die bloemen lijkt me typisch
    > > iets van hem. Is het te achterhalen of er een H
    > of
    > > P voorstaat? Ik hoor het graag en Deborah ben
    > > benieuwd van welke tak jij bent? Groet van
    > Monique
    >
    > Hee monique,
    >
    > Grappig wel dit idd mijn opa herman had een broer
    > piet,en nog een broer volgens mij was dat
    > kees.weet niet zeker. Dus dan je ben je mijn verre
    > nicht leuk. Mijn opa was getr met de groot wonende
    > in a'dam. Mijn opa is overleden in 1985.
    > Met mijn oma heb ik daarna haast geen contact
    > gehad
    > Maar leuk om op deze manier fsmilie te leren
    > kennen,inmiddels woon ik met mijn gezin in
    > limburg,de hollanders in het zuiden. Nou hoop nog
    > wat van je te vernemen sorry voor mijn late
    > reactie.
    >
    > Groetjus deborah openneer
  • Re: ''openneer''

    23 maart 2017 16:45
    Hallo Deborah,

    Ik ben waarschjinlijk ook in het bezit van een schilderij van H.Openneer.
    Als je interesse heb hoor ik het graag.
  • Re: ''openneer''

    11 augustus 2017 10:47
    Hoi Deborah,

    Leuk wat schilderen te zien van mijn opa, mijn vader; Herman Openner jr is net overleden en ben ook een beetje gaan speuren naar het verleden van mijn vader/opa.

    Groet Sander Varekamp (Voorheen Sander Openeer)

    Ik hoor graag van je......
  • Re: ''openneer''

    17 oktober 2017 22:00
    ook wij hebben uit erfenis dit schilderij willen het graag verkopen wat is hier de waarden van
    in zeer goede staat ook de lijst mankeerd niets aan



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2017 22:02 door mercur.
  • Re: ''openneer''

    13 januari 2018 20:41
    Geachte mevrouw Openneer,

    ik heb een schilderij gesigneerd door H. Openneer. U kunt dat als u wilt gratis van mij krijgen als u er belangstelling voor heeft.
    Volgens mijn vader was het een schilderij van de Loosdrechtse plassen. ik weet niet of dat klopt.


    vriendelijke groet, mevrouw K. Arends. mka2x @ hotmail. com



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/01/2018 14:24 door mkarends.
  • Re: ''openneer''

    09 september 2018 21:22
    Deborah,

    Volgens mij heb ik ook een schilderij van je opa. Het is echter niet meer in een hele goede staat. Wellicht dat je hem toch ook wilt terughalen??? Dan wordt je collectie weer iets completer.

    Mirjan Koster
    mirjankoster at yahoo punt com
  • Re: ''openneer''

    26 december 2018 12:24
    Deborah74 Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > goedemiddag,
    >
    > mijn naam is deborah openneer, u vroeg informatie
    > over het schilderij van herman openneer.
    > herman openneer was mijn opa.het is ook een
    > schilderij van openneer en niet van fia van driel.
    >
    > ik hoop dat je het nog in bezit hebt en dat ik evt
    > het schilderij in mijn familie terug kan
    > krijgen/kopen.
    >
    > vrg D.Openneer
    >

    Geachte Deborah Openneer,
    Toevallig kom ik op dit forum terecht, en vind daar de discussie over de schilder Openneer. Deze discussie is alweer 5-6 jaar oud, dus ik weet niet of mijn reactie u nog onder ogen komt.
    Ik ben de zoon van de schilderes Fia Bruijnesteijn-v.Driel (alias Tilly Moes), die in de discussie een paar keer genoemd wordt.
    Het lijkt me wel nuttig om even contact met u te hebben. Zou u even een levensteken per email willen geven op mijn adres w@brucop.com ?
    Met vriendelijke groet,
    Willem Bruijnesteijn vC.
  • Re: ''openneer''

    11 mei 2020 14:49
    Wellicht is er belangstelling bij dit schilderij mijn oma is pas geleden overleden en dit schilderij had ze boven op de slaapkamer hangen is ze altijd heel zuinig op geweest
  • Re: ''openneer''

    01 februari 2021 15:45
    Ook ik ben in bezit van een werkje van Openneer. Laatst laten schoonmaken.
    Ben benieuwd of er reacties komen. Het lijkt er op dat dit forum niet meer door de familie gelezen wordt?

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.