Informatie gezocht

Van wie is dit schilderij

Gepost door PB 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Van wie is dit schilderij

    PB
    30 juni 2012 14:23
    Het schilderij met het stilleven waarvan de foto is bijgevoegd zag ik als kind al bij mijn opa en oma hangen in Den Haag. Later hing het bij mijn ouders en thans heb ik het in bezit. Het is in slechte staat maar het heeft me altijd aangesproken en ik ben zeer benieuwd van wie het is. Rechts onderin lijkt iets te staan wat lijkt op P/v Tol maar als ik op die naam zoek vind ik niets. Wie o wie herkend het of slaat aan op het mogelijke onderschrift?
  • Re: Van wie is dit schilderij

    10 juli 2012 22:57
    De handtekening is van P.J.van Tol 20 eeuws.
    bijgaand een foto van zijn handtekening.
    Veel succes met je opzoeken .
  • Re: Van wie is dit schilderij

    22 januari 2013 11:37
    Ik ben ook op zoek naar P.J. van Tol. Ik heb een schilderij van een gedeelte van de Westeinder plassen, gemaakt vanaf de Aalsmeerderdijk. In het boek "Een schilderachtig dorp, Oud Aalsmeer in onbekende werken" (te koop in Aalsmeer) staan 8 andere werken van Van Tol. Bovendien staat in de tekst vermeld dat hij een Haagse schilder was, die 's zomers in een van de pakhuizen 'Graan voor Visch' woonde aan de Aalsmeerderdijk, niet ver van de plaats waar mijn schilderij gemaakt is. Een soortgelijk schilderij in het boek is waarschijnlijk van midden 50-er jaren. Bovendien staat er een schilderij in uit de jaren dertig ('Overzet einde uiterweg') waarop dat pakhuis te zien zou zijn. Dat is nu verdwenen en vervangen door huizen in het dorp Rijsenhout. In het boek staat ook een foto van Van Tol, genomen ca 1955. Volgens mij is hij daar niet ouder dan ongeveer 50 jaar, wat zou betekenen dat hij al heel vroeg begonnen is met schilderen, tenzij ik verkeerd schat.
    Ik ga door met zoeken.

    Ed de Haan
  • Re: Van wie is dit schilderij

    24 april 2016 13:43
    Ik weet wie de heer Van Tol is. Mocht u nog interesse hebben dan kan ik wellicht wat informatie verstrekken

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.