Informatie gezocht

Echt of niet ? Waarde of niet ?

Gepost door lindalie 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Echt of niet ? Waarde of niet ?

    01 november 2012 22:23
    Mijn vader heeft van zijn vader 2 kleine schilderijtjes gekregen. Ze zijn in goede staat, en dateren zeker van eind 1800 (gezien de leeftijd van mijn vader zijn vader).
    Op beide schilderijtjes staat de handtekening 'Monet'. De kans is wel klein dat het originele zijn, maar toch de vraag aan kenners. Zijn deze schilderijtjes iets waard ?
    Iemand die een eerlijk antwoord zou willen, kunnen geven zou mijn vader een enorm plezier doen. Hij vraagt het zich al een eeuwigheid af :-).
    Alvast erg bedankt voor al de moeite.
    Lindalie
  • Re: Echt of niet ? Waarde of niet ?

    01 maart 2013 23:19
    Blijkbaar ben ik de eerste die reageert. Ik kan de naam "Monet" niet herkennen. Het lijkt me eenvoudiger om via Google een poging te doen. Tik maar eens "Monet". Hoogstwaarschijnlijk ziet u direct (bijna) alle werken. Het schilderij is n.m.m. niet in zijn stijl (maar wie ben ik dat ik hier een oordeel over kan geven, haha). Een originele Monet zou veel geld waard zijn.
    Succes ermee.

    mvg
  • Re: Echt of niet ? Waarde of niet ?

    08 mei 2016 01:18
    Het toeval wil dat ik onlangs een soortgelijk schilderijtje van mijn grootmoeder heb gevonden.
    De naam "Monet" staat links onder geschreven.
    Het huisje is van de andere kant geschilderd.
    Ik vraag me ook af of dit waarde heeft of niet.
    Kan Lindalie mij misschien contacteren? Ik heb ook nog een beetje info hieromtrend.
    dictushoeve@telenet.be
    Vriendelijke groet en dank,
    Gracia
  • Re: Echt of niet ? Waarde of niet ?

    08 mei 2016 10:48
    Als ze echt soortgelijk zijn, kunt u ze in de vuilnisbak stoppen. Die van de vraag uit 2012 zijn kitschdingen waar je op een rommelmarkt nog geen tientje voor krijgt. Ook kunnen ze onmogelijk zo oud zijn als de vraagstelster vermoedt.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.