Informatie gezocht

prijs van schilderij van majo

Gepost door ralf1978 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • prijs van schilderij van majo

    17 april 2013 15:00
    hallo allemaal

    ik heb een schilderij van de kunst schilder majo www.majisme.nl
    maar ik vroeg me af of dit doek enige waarde heeft het doek is 120x100 olie verf
    de naam van het werk is "mutation"
    heb er toen ik het gekocht heb een waardecertificaat bij gekregen en daar staat op dat het 20.000,- euro moest waard zijn
    misschien weten jullie of dit klopt
    heb een foto van het doek in de bijlage gedaan.
    alvast bedankt



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/04/2013 15:03 door ralf1978.
  • Re: prijs van schilderij van majo

    19 april 2013 19:47
    De waarde van je schilderij valt niet te schatten, omdat er geen resultaten van eerdere verkopen bekend zijn. De schilder komt wel op youtube, maar niet in de referentieliteratuur en de databases voor. Dat hoeft niet altijd iets te betekenen, er zijn ook goede schilders die geen geld nodig hebben en niet verkopen. De waarde is wat de gek ervoor geeft. Ik kan je hoogstens als persoonlijke verwachting zeggen dat in de huidige markt niemand er 20.000 euro voor gaat betalen. Ik vind het een leuk kijkschilderij, maar de stijl leunt te zeer op Dali en zelfs de biografie van de schilder lijkt van zijn beroemde voorbeeld afgekeken.
  • Re: prijs van schilderij van majo

    24 april 2013 09:31
    goedendag,

    Ik heb ook even gekeken en veel hebben zijn werken de afgelopen jaren niet opgebracht.

    Majo Geb 1953 Doek, 145x145; Surealistische voorstelling “Laisser nou nos reves de gosses bon Dieu!!!”, zonder lijst 200-300/100 (Venduehuis-2008)
    Majo Geb 1953 Doek, 160x160; Surealistische voorstelling met dwergen op een kerkplein, zonder lijst 200-300/200 (Venduehuis-2008)
    Majo Geb 1953 Acrylverf op doek, 50x40; Don Quichot en de windmolen 200-400/n.verkocht. (veiling Maasticht-2009)

    Het is al merkwaardig en een kwestie van zelfoverschatting als een schilder een dergelijk certificaat toevoegt, wat overigens geen enkele meerwaarde geeft in deze tijd.
  • Re: prijs van schilderij van majo

    24 april 2013 14:08
    Robver50, kun je vertellen hoe je die veilinguitslagen hebt gevonden? Bij artprice staat geen levende Majo. Waar wel? Bedankt vast,

    Hart
  • Re: prijs van schilderij van majo

    25 april 2013 11:21
    de prijzen haal ik uit de database van [www.de-maarschalk.nl]

    Je koopt jaarlijks voor 2-3 tientjes de cd met een register met veilingprijzen. Je kunt hem bestellen via de site.

    groeten Rob
  • Re: prijs van schilderij van majo

    21 juli 2013 06:58
    Hallo Rob ,

    Ik heb ook een paar schilderijen van de kunstenaar Majo (www.majisme.nl).
    Ik zag datje schreef dat de kunstenaar Majo Acrylverf gebruikt!!! Maar dat is niet waar. Majo heeft altijd
    me olieverf geschilderd.
    Omtrent de waarde van een werk van Majo. Dat is verschillend. Wat veel mensen ook vergeten is dat de olieverf
    best wel duur is en word door de verzamelaars vaak niet meegenomen in de prijs.

    De kunstenaar Majo werk vaak op standaard maten ( linnen doek van 100 x 120 cm ) best wel groot dus. Omdat in zijn
    werken vaak veel kleuren combinatie te zien is. gaat er ook veel olieverf kleuren in zijn werk.
    Een tubetje kobalt blauw van rembrand merk kost al gauw 120,- euro. laat staan alle andere olieverf kleuren.

    De meeste kunstenaar die met olieverf werken, maken vakken kleiner werken omdat de kleuren ontzettend duur is.
  • Re: prijs van schilderij van majo

    12 november 2013 16:22
    Geachte iedereen,


    Ik zelf ben ook een verzamelaar van de kunstenaar Majo. Zelf heb ik 8 schilderijen van de kunstenaar Majo en ben dus ook een grote fan van de kunstenaar.
    Toevallig kwam ik deze forum tegen en zag hoe de personage robver50 zich schaamteloos uiten over de kunstenaar Majo.

    Ten eerste vind ik een beetje jammer dat deze personage robver50 zich achter een synoniem naam verstopt. Maar na een klein onderzoek te hebben gedaan
    kwam ik er snel er achter dat deze personage niets anders dan de kunstenaar ROB VERHOEF is.

    Beste kunstenaar ROB VERHOEF, als u over andere kunstenaars spreekt dan moet u wel de waarheid vermelden. De kunstenaar MAJO heeft nooit met acrylverf geschilderd
    maar altijd met olieverf. Wat betreft de veilinghuis dickhaut. Het is een kleine veilinghuis waarvan andere namen van bekende kunstenaars werken ook voor een paar honderd euro's zijn
    geveild. Het is dus geen Sotheby's of christie's of campo & campo veilinghuis. Het zijn verzamelaars die opeens geldproblemen hebben en moeten dus hun collectie verkopen.

    Verder zag ik ook dat uw werken tussen de 200 a 450, euro verkoopt.

    Verder zei u het volgende op deze forum: Ik heb ook even gekeken en veel hebben zijn werken de afgelopen jaren niet opgebracht.

    Ik zal mijn best doen om deze forum link met uw uitspraak naar alle verzamelaars van de kunstenaar Majo te sturen en dat zijn er veel.
    Want ik vind wel dat u met deze uitspraak de verzamelaars van deze kunstenaar te min stelt.

    Waarom ik een van de verzamelaar ben van de kunstenaar Majo, is omdat deze kunstenaar naast het feit dat hij grote gekleurde schilderij maakt. Ook zijn eigen stijl heeft ontworpen namelijk
    het Majisme en ondanks alles dat deze kunstenaar oom 100% er achter staat.

    Een kunstenaar die bestaande algemenen onderwerp schildert is op zich niet zo bijzonder. Maar een kunstenaar die zijn eigen stijl ontwerpt met verschillende boodschappen er in zoals bijv. dali of picasso. Maakt het dan een bijzonder kunstenaar.


    Kortom: Als u er voor kiest om over kunstenaars te praten via een forum dan moet u wel de waarheid vermelden. Verder is het bekend dat kunstenaars onderling elkaar niets gunnen ook geen positieve opmerkingen. Het is wellicht de reden waarom u zich verstopt achter de naam ROBVER50 en niet u echte naam vermeld zoals ROB VERHOEF ook een kunstenaar.

    Met vriendelijke groeten,

    Peter.
  • Re: prijs van schilderij van majo

    18 november 2013 15:13
    iedereen,

    Ik wil toch wel even reageren op bovenstaande mail en wel op twee punten:

    1. dat robver50 staat genoemd gebruikt vrijwel idereen een synoniem zo ook ik daar het een deel van mijn mailadres is en dat is niets bijzonders dat gebruiken andere ook zie hart, ralf1978, kunst, Peter? en dergelijke

    2. mensen op dit forum helpen elkaar over vragen mbt waarde van schilderijen en daar helpen we elkaar bij. Ik heb nooit gezegd dat Majo in acryl schildert. Ik heb een copie gemaakt uit de kunst database "Maarschalk2013' die voor iedereen te koop is. En daar staat "acryl" in en dat zijn dus niet mijn woorden en zo min als zij daar prijzen noemen van veiling opbrengsten.

    Rob Verhoef
  • Re: prijs van schilderij van majo

    29 januari 2014 23:52
    Hoi kan jij contact opnemen met mij heb privé tekening van majo 1/1 met potlood getekend als je zijn kunst verzameld mss interessant gr ruudje
  • Re: prijs van schilderij van majo

    09 februari 2014 15:48
    Geachte Heren,

    Ik ben een insider uit de kring van Majo. Ik wil persoonlijk reageren naar Ralph. Hoi Ralph als dit bericht nog aankomt wil ik graag een keer met je spreken. De waarde is bij mij ook bekend. Op het Quality of life gala heeft een Majo 20.000 Euro opgebracht voor het kankerfonds. Dit is gedaan bij Sotheby's. Ik heb hier ook een certificaat van (uitgebracht cq kopie van Sotheby's).

    Toch zij men bij Christies hetzelfde wat Rob ook vermelde, dat de Schilderij weinig waarde hebben (< 4000 Euro). "Hart" heeft gelijk, in deze tijd 20.000 euro geven met de intentie dat de Majo's in de toekomst meer opleveren is zeldzaam.

    Ik zou graag een persoonlijk gesprek willen met Ralph, Peter en Metis (Kan ook op het forum). Het onderwerp is dan de toekomst van Majo's en wat jullie indruk is van de schilderijen. In principe een kennisoverdracht.

    P.S. Alleen voor ingewijde "Dont blow it". De doorbraak van Majo

    Mvg,

    Otto

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.