Informatie gezocht

Informatie over kunstschilders

Gepost door Henk van Rens 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Informatie over kunstschilders

    08 november 2013 12:32
    Ik zou graag van drie kunstschilders meer informatie willen ontvangen. Deze schilders zijn:

    1.H.P. Steegman, geboren in 1929 in Zuid-Limburg. Schildert voornamelijk stillevens. Voorts ook landschappen in de stijl van de Romantische School.

    2. Gerard Nijland, geboren in 1931 in Utrecht. Schildert in abstracte lijnencomposities maar ook kerkinterieuren en stadsgezichten.

    3. Simon van Marle. Van deze kunstschilder heb ik geen enkele informatie.
  • Re: Informatie over kunstschilders

    17 november 2013 16:15
    Beste Henk,

    Toevallig heb ik gisteren een schilderijtje gekocht van S. v. Marle. Ik heb natuurlijk ook info over hem proberen te vinden. Geen combinatie tussen kunstschilder én S. Van Marle. Ik kwam wel uw vraag tegen en concludeer daar de voronaam Simon uit. Wel weer info over W.B. van Marle (20ste eeuw groningen) en Cornelia van Marle (17de eeuw). Het enigste wat ik tegenkwam is ene Simon van Marle die trouwt met Anna Hagelmans. Ze krijgen 1 zoon Jan (simon) van Marle. Geboorte 1835 in Zwolle. Een foto heb ik bijgesloten. Lijkt me wel een tafereel voor aan het ijsselmeer. Zou het uit die tijd zijn?

    Met Vriendelijke Groet

    Paul
  • Re: Informatie over kunstschilders

    17 november 2013 17:26
    Beste Paul,

    Bedankt voor jouw informatie. Ik bezit zelf twee kleine paneeltjes van deze kunstschilder. Qua schilderstijl identiek aan jouw schilderijtje (romantische school). De kunsthandelaar die deze paneeltjes in zijn bezit had wist helaas ook niets van deze schilder. Afwachten of wellicht iemand meer informatie over deze kunstschilder met ons wil delen.
  • Informatie over kunstschilders

    01 september 2014 15:09
    Hallo Henk,

    Kwam van de week toevallig het schilderijtje nog tegen. Heeft u nog iets meer kunnen achterhalen? Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de waarde.
    Vr groet Paul
  • Re: Informatie over kunstschilders

    29 juni 2018 16:39
    Goedemiddag Henk,

    Na 5 jaar is er nog steeds geen informatie over Simon van Marle naar boven gekomen.
    Mijn schilderijtje heb ik nog steeds. U had er destijds al 2. Ik zit er over te denken de mijne op marktplaats aan te bieden. Wat heeft u destijds bij de handelaar betaald?

    Vr groet Paul Schrama

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.