Informatie gezocht

Wat schatten jullie de waarde van de volgende schilderijen?

Gepost door casperatos 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wat schatten jullie de waarde van de volgende schilderijen?

    18 november 2013 20:57
    1. W.A Knip (40 X 50)
    2. Schilder onbekend .... De Hut van Mie (Laren?) (40 X 50)
    3.Jos Lussenburg (70 X 90)



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/11/2013 20:59 door casperatos.
  • Re: Wat schatten jullie de waarde van de volgende schilderijen?

    18 november 2013 23:25
    Dat zijn best goede schilderijen. Zou de middelste van D. schulman kunnen zijn? Elk van de werken is toch wel tussen de 800 en 1500 waard. Afhankelijk van de grootte en de staat. En of de middelste inderdaad van Schulman is... Verder moeten ze natuurlijk altijd worden beoordeeld 'in het echt' en niet van een foto. Maar dat is bij deze werken de moeite waard.
  • Re: Wat schatten jullie de waarde van de volgende schilderijen?

    01 december 2013 16:09
    Wilt u een schilderij verkopen? Zo ja ben ik eventueel geinteresseerd in de eerste van W.Knip
  • Re: Wat schatten jullie de waarde van de volgende schilderijen?

    01 december 2013 22:00
    Hi,

    Dat zou ik is na moeten vragen aan mijn grootmoeder.

    Wat zou je ervoor willen betalen? Mail anders even naar caspervandrongelen@gmail.com

    Ik weet wel dat ze de schilderijen niet voor het minste en geringste kwijt wil.

    Gr.
  • Re: Wat schatten jullie de waarde van de volgende schilderijen?

    01 december 2013 22:01
    Dank voor de info. Hut van mie is inderdaad van schulman
  • Re: Wat schatten jullie de waarde van de volgende schilderijen?

    21 maart 2016 16:10
    Beste Casperatos,

    Zijn bovenstaande schilderijen eventueel te koop?

    Vriendelijke groet,

    Wim
  • Re: Wat schatten jullie de waarde van de volgende schilderijen?

    21 maart 2016 17:38
    Hallo Wim,

    In principe niet tenzij we niet te weigeren biedingen binnenkrijgen. Stuur mij anders even een mail: caspervandrongelen@gmail.com

    Vriendelijke groet,


    Casper
  • Re: Wat schatten jullie de waarde van de volgende schilderijen?

    22 maart 2016 08:37
    Werk van oudere kunstenaars in precies gelijke industriele formaten als 40x50 en 70x90cm dient men te wantrouwen. Zulke schilders maakten hun doeken zelf of lieten ze naar behoefte maken in steeds andere afmetingen. Dat is een handige vuistregel voor mensen die geen goeie ogen in hun hoofd hebben om de kwaliteit van een schilderij te vergelijken met ander werk van de kunstenaar.
  • Re: Wat schatten jullie de waarde van de volgende schilderijen?

    22 maart 2016 08:54
    Beste Hart,

    Ik vind het jammer om te lezen dat u zo reageert zonder ook maar een diepzinnige vraag aan mij te stellen van hoe of wat. Mijn opa heeft jarenlang les gehad van lussenburg met oa Jaap Hiddink en nog enkele andere schilders (leerlingen) uit die contrije. Ondanks dat mijn opa niet de talenten had als die van Lussenburg / Hiddink heeft hij meerdere schilderijen van hem gekregen en gekocht.

    Ik zou het waarderen als u voortaan niet zo gefrustreerd en on doordacht reageert. Bovendien zijn de genoemde afmetingen indicatief.

    Vriendelijke groet,

    Casper



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/03/2016 09:15 door casperatos.
  • Re: Wat schatten jullie de waarde van de volgende schilderijen?

    25 maart 2016 22:37
    Hallo Casper

    Sorry maar Hart geeft alleen iets mee en heeft het totaal niet over uw werken.
    Daarnaast zou ik Hart niet zo aanvallen hij is hier 1 van de meest gerespecteerde leden en ervaren mensen op dit forum.
    Hij weet waar hij het over heeft.....Ik vraag mij af of u dat weet waar u het over heeft, anders zou u de vraag hier niet stellen...

    Vr gr Ariekunst
  • Re: Wat schatten jullie de waarde van de volgende schilderijen?

    26 maart 2016 10:35
    Beste meneer Ariekunst,

    Het klopt inderdaad dat ik er niet zo veel kennis van heb, daarom heb ik mijn vraag gesteld op een forum als deze zodat mensen zoals u of meneer hart mij van informatie zouden kunnen voorzien.

    Het is niet de informatie die ik verzocht te krijgen maar het is toch goed om dit te weten. Wellicht heb ik de vekregen informatie van meneer hart verkeerd geïnterpreteerd.
    Uiteraard is het niet mijn bedoeling om iemand hier aan te vallen.

    Fijne Pasen allemaal.

    Vr. Gr.

    Casper

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.