Informatie gezocht

J (jacob?) Akkersdijk

Gepost door N.v.S. 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • J (jacob?) Akkersdijk

    28 januari 2014 22:00
    Goedenavond allen,

    Ik kan - wellicht voor een mooie prijs - een schilderij aankopen dat lijkt te zijn gemaakt door Jacob Akkersdijk (Rotterdam 1815 - Rotterdam 1862). Het betreft een potret van een edele heer en komt qua beeltenis enigszins overeen met een portret waarvan ik zeker weet dat het van de hand van Akkersdijk is. (bijlage 1 is dat laatste schilderij).

    Punt is dat het aan te kopen werk niet gesigneerd is, maar dat de naam 'J Akkersijk' met jaartal 1854 is ingekerfd in de lijst (zie bijlage 2).

    De vraag is natuurlijk: is dit vaker gezien bij werken van Akkersdijk, duidt dit op aan hem toegeschreven werk (en is met die reden het door iemand anders gekerfd), of is het slechts misleidend en is het helemaal geen Jacob Akkersdijk.

    Het bedoelde werk voeg ik als bijlage 3 bij.

    Alvast dank voor jullie behulpzaamheid en raad.

    Groet,

    Niels
  • Re: J (jacob?) Akkersdijk

    18 februari 2014 20:00
    Beste Niels,
    Een heel mooi portret. Ik ben benieuwd in welke provincie dit kan worden aangekocht.
    Ik heb een vermoeden wat hier aan de hand is.
    Vriendelijke groet,
    Johan
  • Re: J (jacob?) Akkersdijk

    18 februari 2014 21:11
    Beste Johan,

    Dank voor je reactie. De verkopende partij bevindt zich - naar het schijnt - in Gelderland.

    Wat is jouw vermoeden? (Mocht je dat liever via een PB laten weten, kun je mij mailen op schaik@se-advocaten.nl)

    Groet,

    Niels
  • Re: J (jacob?) Akkersdijk

    18 februari 2014 22:43
    Ik neem aan dat dit hetzelfde schilderij is.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.