Informatie gezocht

Gesigneerd werk - Landschap - Wie kent deze schilder?

Gepost door Jaell 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Gesigneerd werk - Landschap - Wie kent deze schilder?

    06 februari 2014 21:53
    Hallo beste kunstkenners,

    Ik heb onlangs een, m.i., mooi schilderij gekocht, gesigneerd, waarvan ik graag zou willen weten wie dit heeft geschilderd. Misschien zijn er kenners die het herkennen? Het is nogal onduidelijk gesigneerd. Door wie zou dit geschilderd kunnen zijn?

    Het schilderij, het doek, is geplakt op een hard stuk karton (lijkt het mij). Het is niet meer in een allerbeste staat.

    Hartelijk dank!

    Jael
  • Re: Gesigneerd werk - Landschap - Wie kent deze schilder?

    07 februari 2014 00:06
    Vermoedelijk indonesisch.
  • Re: Gesigneerd werk - Landschap - Wie kent deze schilder?

    07 februari 2014 00:13
    Aha, knap dat je dat ziet. Vanwege de beplanting? Of bouwstijl van de huisjes?
  • Re: Gesigneerd werk - Landschap - Wie kent deze schilder?

    07 februari 2014 11:43
    Allereerst de Sawa's (rijstvelden) op de voorgrond, het kleurgebruik (oranje-rood), de stijl van schilderen, de compositie, het onderwerp en een handvol andere aanwijzingen geven dit een onmiskenbaar stempel dat het om een Indonesisch schilderij gaat. Ik hou nog een slag om de arm omdat ik niet weet wie de schilder is en dan zou het nog kunnen gaan om een schilderij uit een land in de omgeving van Indonesië hoewel de kans daarop uiterst klein is en me dat zeker zou verbazen.
  • Re: Gesigneerd werk - Landschap - Wie kent deze schilder?

    07 februari 2014 15:28
    Hartelijk dank voor de uitgebreide toelichting! Ik ben daar erg blij mee. De rijstvelden vielen mij ook al op. Maar dat was het enige.

    Zelf ben ik een dergelijke schilderij nog nooit eerder tegengekomen, niet omdat het perse een uniek exemplaar is, maar ik kon het zelf niet goed definiëren. Het is mooi om te zien dat er mensen zijn die zoveel informatie kunnen halen uit een schilderij, en dat dit dan te herleiden is.

    Is er een periode aan te duiden waarin dit soort schilderijen werden gemaakt?

    Misschien dat u nog even wilt reageren. Of anderen.

    Heel erg bedankt!
  • Re: Gesigneerd werk - Landschap - Wie kent deze schilder?

    02 februari 2015 15:04
    Misschien ben je hier iets meer mee: het is een foto die je postte maar bleker gemaakt en meer contrast.
  • Re: Gesigneerd werk - Landschap - Wie kent deze schilder?

    27 maart 2016 19:28
    Jaell Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Hartelijk dank voor de uitgebreide toelichting! Ik
    > ben daar erg blij mee. De rijstvelden vielen mij
    > ook al op. Maar dat was het enige.
    >
    > Zelf ben ik een dergelijke schilderij nog nooit
    > eerder tegengekomen, niet omdat het perse een
    > uniek exemplaar is, maar ik kon het zelf niet goed
    > definiëren. Het is mooi om te zien dat er mensen
    > zijn die zoveel informatie kunnen halen uit een
    > schilderij, en dat dit dan te herleiden is.
    >
    > Is er een periode aan te duiden waarin dit soort
    > schilderijen werden gemaakt?
    >
    > ongeveer 70 jaren en gestoeld op oude traditie maar voor de moderne toerist.
    voor relatief weinig geld een sfeer van de gordel van smaragd aan de wand.
    voorbeelden hierbij zie ook achterkanten
  • Re: Gesigneerd werk - Landschap - Wie kent deze schilder?

    17 oktober 2017 18:31
    het is een schilderij die ik ooit ook eens hebt gehad een puur toeristisch schilderij , maar ooit ben ik ook deze weer kwijt geraakt door een verhuizing
    ik hou me aanbevolen om over te nemen als u dat zou willen . vriendelijke groet kim100 de foto voeg ik bij van het schilderij van u die ik bedoel .



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2017 19:12 door kim100.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.