Informatie gezocht

schilder j van garden ?

Gepost door ton van maurik 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • schilder j van garden ?

    01 april 2002 00:18
    Wie kent j van garden ? Het betreft een stilleven van een vaas met klaprozen. Het gaat om een familiestuk verkregen omstreeks 1925. Bij voorbaat dank.
  • Re: schilder j van garden ?

    01 april 2006 22:54
    hey,

    Ik heb onlangs een klein schilderijtje gekocht van ene J van Garden. Het betreft niet een vaas met klaprozen, maar met andere rose, paarse en oranje bloemen(ik vermoet margrieten), maar ik vroeg me af of jij meer van deze schilder weet? Of waar ik misschien meer informatie over kan vinden.

    gr stephanie
  • Re: schilder j van garden ?

    ton
    02 april 2006 20:48
    Hallo stephanie,

    Helaas heb ik tot op heden niets over de schilder kunnen vinden.
    Ik zal nog eens mijn best doen.

    Mijn bevindingen zal ik je laten weten.

    Groet Ton.
  • Re: schilder j van garden ?

    15 juni 2008 15:41
    Hallo Ton,

    Mijn ouders hebben ook een schilderij van j. van Garden. Het is een stadsgezicht en ik vind het best mooi. Mijn ouders hebben het gekregen van de opa van mijn vader die in Groningen een antiekwinkel had. Ze zijn wel nieuwsgierig wie j. van Garden is maar ik kan verder op internet helemaal niets vinden over hem.
    groet Els
  • Re: schilder j van garden ?

    02 oktober 2010 12:05
    Hallo,



    Graag zou ik meer te weten willen komen over de schilder.

    Wie hij was, waar en wanneer hij leefde en dergelijke.

    Wel frappant is dat je ook een vaas met klaprozen bezit.



    Groet, ton.




    --------------------------------------------------------------------------------

    Van: dirkje jetten
    Verzonden: zaterdag 2 oktober 2010 11:40
    Aan: Onderwerp: vaas klaprozen



    Ik ben in het bezit van een vaas met klaprozen van J.van Garden.

    Wat wil je daar over weten.?
  • Re: schilder j van garden

    05 januari 2011 21:20
    Hallo,

    Ook ik ben in het bezit van een schilderij van J. van Garden.
    Net als een aantal van jullie staat op mijn schilderij een vaas met klaprozen afgebeeld.
    Het schilderij heb ik van mijn vader, die beweerde dat de schilder in
    Deventer gewoond zou hebben.
  • Re: schilder j van garden

    10 februari 2011 11:17
    Grappig, via kunst en kits herinnerde ik mij twee schilderijen die ik heb gekregen van mijn inmiddels overleden oma. Via internet kwam ik op deze site uit en zag tot mijn verbazing de naam van de schilder J. van Garden.

    Ook ik heb een afbeelding met een vaas (bruin) met rode bloemetjes en een met een vaas (groen doorschijnend) met roze bloemen. Ik denk dat J.van Garden er velen van heeft gemaakt omdat het waarschijnlijk makkelijk verkocht. Mijn Oma was zeker niet rijk en iedereen wilde toen wel iets vrolijks aan de muur willen hangen.

  • Re: schilder j van garden

    27 augustus 2011 22:58
    Ontzettend leuk, ook ik ben al jaren op zoek naar mensen die de schilder J. van Garden hebben gekend of meer van hem weten.
    Want het wordt steeds leuker begrijp, ook ik heb een schilderij met 6 klaprozen, 2 klaprozen in knop en links en rechts wat losse blaadjes, in een soort doorzichtig groenen bolle ronde vaas.
    Het is geschilderd op een paneel de maten zijn H30 B 42. Ik kreeg het schilderij van een oude buurvrouw die het 50 jaar in bezit had, dit was rond 1975.
    Morgen zal ik een foto uploaden (in goed Nederlands)
    Het is toch vreemd zijn er geen kenners op dit forum waar een lichtje bij gaat branden, of is het misschien een pseudoniem.
    Een vraag aan Hansjagtenberg wie was de kenner bij Kunst en kitsch, kunt u zich dat nog herinneren??
    Groet hauwert
  • Re: schilder j van garden

    28 augustus 2011 11:48
    Voor hauwert,
    Het programma "tussen kunst en kitsch" herinnerde mij aan de twee schilderijtjes. Er bestaat dus geen relatie tussen de schilderijtjes en het programma.
    Ik blijf bij mijn mening dat J van Garden ( met alle respect) een huis tuin en keuken schilder was die in productie op een snelle manier dit soort schilderijtjes heeft gemaakt en daarom niet bekend is.

    Groet,
    Hans Jagtenberg
  • Re: schilder j van garden

    28 augustus 2011 12:59
    Bedankt hansjagtenberg, maar ik blijf toch nog met een vraag zitten, heeft iedereen die gereageerd heeft ook paneeltjes, dus geen linnen?
    Het blijft toch raar, zelfs als hij/zij een broodschilder zou zijn dannoch nergens een hint of vermelding, dat is raar.
    Dus graag reacties over linnen of paneel.
    Verder heb ik nog een vraag wie kent het schilderij (ook paneel)met gemberpot en rozen, het lijkt heel erg op een werk ban Johanna C.M Stempels, maar ik heb geen duidelijke verwijzing kunnen vinden.
    WIE KENT HET OF WEET RAAD?
  • Re: schilder j van garden ?

    30 november 2011 09:38
    Ik ben op deze site terecht gekomen na een zoekopdracht naar J van Garden.

    Uit de nalatenschap van mijn overleden ouders ben ik een aantal jaren geleden in het bezit gekomen van een schilderij, zie afbeelding, van deze schilder.
    Zij ontvingen dit schilderij t.g.v. hun huwelijk in 1939 in Eindhoven.

    Het is op linnen geschilderd en meet 40 x 30 cm.

    Ook ik zou graag wat meer te weten komen over deze schilder.
    Eerdere berichten op dit forum geven weinig hoop maar wie weet ?

    J van Hees





    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2011 09:40 door JMT van Hees.
  • Re: schilder j van garden ?

    30 november 2011 09:43
    Er ging iets mis met bijvoegen van een foto bij mijn eerdere bericht.

    Hierbij alsnog de betreffende foto.
  • Re: schilder j van garden ?

    08 april 2013 16:28
    Ik heb een schilderij met fruit en bloemen van J. v.d. Garde. Deze schilderij moet uit de buurt van Vlaardingen komen. Waarschijnlijk ongeveer 1950
  • Re: schilder j van garden

    30 maart 2014 14:04
    Hallo,

    Heb een discussie gevolgd overJ van Garden. Ik heb een schilderij met zonnebloemen in een vaas. Schilder J vd Garde. Weet iemand meer over deze schilder en eventueel de waarde van schilderijen van deze kunstschilder. Het is al heel lang in de familie.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/03/2014 14:09 door MargrietM.
  • Re: schilder j van garden

    23 mei 2016 22:59
    Late reactie, sorry, maar kwam naar het zoeken van schilder J. v. Garden op deze discussie uit. Ook ik was op zoek naar het verhaal achter deze schilder. Mijn vader heeft ook een klein schilderijtje hangen, zoals meerdere zo te lezen. Een klein puzzelstukje erbij. Hij komt van mijn onlangs overleden moeder vandaan, haar moeder, mijn oma, of opa had hem gekocht in Den-Haag bij een antiquair. Omdat mijn opa joods was en de oorlog had meegemaakt denk ik dat hij hem toen gekocht heeft. Het schilderijtje had gehangen bij een joodse vrouw die omgekomen is in een concentratiekamp. Van wie zij het had is niet bekend. Misschien een Joodse schilder ?
  • Re: schilder j van garden ?

    08 november 2021 07:56
    J. van de Garde ( zonder n) is duidelijk een stilleven schilder. Geen datering - dus herkomst en datum onbekend - maar een jaren ‘50 aanschaf lijkt realistisch. Het werkje 15/20 wordt schoongemaakt, misschien kan de restaurateur haar licht doen schijnen op datering/ schilder.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.