Informatie gezocht

Wie herkent signatuur canvas schilderij?

Gepost door cvhtje 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie herkent signatuur canvas schilderij?

    30 april 2014 21:10
    Ik weet helemaal niks van dit schilderij. Mijn man en ik zijn er wel helemaal weg van. Graag willen we er meer over weten. Vooral wie de schilder is. Ik maak uit het signatuur op dat het F. Robbe moet zijn, maar kan niks terugvinden. Misschien is er iemand die ons verder kan helpen?
  • Re: Wie herkent signatuur canvas schilderij?

    30 april 2014 23:36
    Hallo

    Ik zou eerst eens goed met een loep kijken of dit daadwerkelijk is geschilderd.
    De foto met de signatuur vind ik de achtergrond namelijk twijfelachtig of dit wel geschilderd is.....
  • Re: Wie herkent signatuur canvas schilderij?

    21 mei 2015 19:38
    Hee, beetje laat maar goed,

    Ik heb dit schilderij ook hangen en ik kan zonder vergrootglas wel zien dat het geverfd is maar de signatuur is heel anders.
  • Re: Wie herkent signatuur canvas schilderij?

    21 mei 2015 23:32
    Ergens op internet wordt gesuggereerd dat het de handtekening zou zijn van Louis Robbe en dat de F zou staan voor fecit. Louise Robbe signeerde bijna in alle gevallen met alleen zijn achternaam. Hoewel de achternaam van de signatuur op uw schilderij overeenkomsten vertoont met de gebruikelijke manier van signeren door Louis Robbe denk ik niet dat het schilderij van hem is. Ook het feit dat iemand anders eenzelfde schilderij heeft met een andere signatuur zaait al twijfel maar de voorstelling op uw schilderij past ook niet echt in zijn oeuvre welke hoofdzakelijk bestaat uit dierenvoorstellingen. Daarnaast haalt de kwaliteit van uw schilderij het ook niet bij andere schilderijen van Louise Robbe. Helaas.

    Gregpr,
    Is het mogelijk om hier een foto van uw schilderij te plaatsen zodat gezien kan worden of we misschien daarmee verder komen. Graag het hele schilderij, de signatuur en de achterkant.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2015 07:49 door mp.kunst.
  • Re: Wie herkent signatuur canvas schilderij?

    07 juni 2015 14:47
    Bij deze 3 foto's, zoals verzocht. Ben heel benieuwd wat jullie me kunnen vertellen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.