Informatie gezocht

Wie weet van wie dit schilderij is

Gepost door Gerard57 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie weet van wie dit schilderij is

    29 mei 2014 11:09
    Beste Forumgebruikers,

    Deze aquarel hebben we bij het opruimen van de zolder van mijn overleden ouders aangetroffen.
    Ik ben op zoek naar de maker van deze aquarel. Er zijn twee kalveren op afgebeeld, in een (denk ik) hollands landschap. Links onderaan staat een signatuur welke ik niet kan ontcijferen. Wie weet de naam van deze schilder? Ik stel jullie reacties erg op prijs.

    Gerard
  • Re: Wie weet van wie dit schilderij is

    29 mei 2014 11:35
    Het is een hele mooie aquarel van Willem Hendrik VAN DER NAT (1865-1929) die meestal tot de Leidse kunstenaars wordt gerekend met Chris van der Windt en consorten. Deze zal nu tegen de 1000 euro waard zijn. Vijftien jaar geleden werd bij de grote veilinghuizen voor zijn aquarellen zelfs 2 à 3000 euro betaald.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2014 11:36 door Hart.
  • Re: Wie weet van wie dit schilderij is

    29 mei 2014 12:20
    Beste Hart,

    Dat is een snelle reactie, ik was al weken aan de ontcijfering bezig en nu deze duidelijkheid, hartelijk dank hiervoor!

    Hartelijke groet

    Gerard
  • Re: Wie weet van wie dit schilderij is

    29 mei 2014 13:55
    Op www.boekwinkeltjes.nl is tweedehands al voor tien euro de monografie over van der Nat door Willem Baars te koop:
  • Re: Wie weet van wie dit schilderij is

    29 mei 2014 18:35
    Ik heb het boekje besteld, nogmaals dank voor de hulp, die ik van u mocht ontvangen.
  • Re: Wie weet van wie dit schilderij is

    23 november 2014 22:20
    Hallo Gerard ,

    De aquarel is inderdaad van Willem vd Nat ,hij is helaas erg van kleur af zie het vele blauw .
    de schilder vd Nat vond deze aquarel zelf niet zo geslaagd ,hij was verplicht veel werk te maken voor de kunstmakelaar bij wie hij onder kontrakt stond .
    als vd Nat het werk zelf niet goed vond voegde hij de letters nt toe ( zie u Aquarel ) dat betekent noodtoestand
    hoop dat u hier wat mee kan

    mvrg , Driesten
  • Re: Wie weet van wie dit schilderij is

    25 november 2014 06:12
    Beste,

    Dank voor je reactie, ik herken wat je schrijft. Ik dacht dat er ot stond maar als u het herkent als nt dan geloof ik het ook graag. In het boek over hem wat mij aanbevolen werd, staat op pagina 43 de uitleg, net zoals u die beschrijft. Ondanks het feit dat het van de kleur af is, vindt ik het een leuke aquarel.

    met vriendelijke groet
    Gerard

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.