Informatie gezocht

wie is de maritiem schilder..?

Gepost door erikco 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • wie is de maritiem schilder..?

    04 juni 2014 20:58
    een maritiem schilderij waarvan ik de naam slecht kan ontcijferen...rechtsonder staat T.J. Sch....??
    Het is voorzover ik kan zien een olieverf schilderij in originele lijst.
    Helaas door vele verhuizingen lichte beschadiging opgelopen..
    Wie kan mij helpen aan een de naam van de schilder en er mij meer over vertellen.
    Ik wil het schilderij tzt verkopen

    Wie kan mij helpen
  • Re: wie is de maritiem schilder..?

    04 juni 2014 22:21
    Het is een Duits schilderij. Dat zie je aan de donkere contouren, aan het timbre van de verf, maar vooral het onderwerp: een eenzame viermaster vastberaden koers houdend op de oceaan sprak onze Oosterburen vroeger erg aan. De rare witte ballen in de lucht verklappen dat de maker geen grote wolkenschilder was. Ik denk dan ook niet dat de maker te boek zal staan in het Thieme-Becker Künstler lexikon, ook niet als de naam ontcijferd wordt. Je kunt het eventueel op www.art-perfect-forum.de zetten of op www.gutefrage.de of op ebay duitsland. Maar verwacht er niet veel van, want het is een tamelijk hummig schilderij.
  • Re: wie is de maritiem schilder..?

    05 juni 2014 19:42
    Misschien kan je dit helpen heb de foto van de handtekening iets
    opgepept.
    Mogelijk weet iemand wie wie is
    succes
  • Re: wie is de maritiem schilder..?

    05 juni 2014 19:50
    Dank je voor het bericht..ga FF kijken op de site

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.