Informatie gezocht

Wie is deze schilder???

Gepost door keljac 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie is deze schilder???

    15 juni 2014 21:35
    Hallo allemaal,

    Dit schilderij hangt nu al jaren bij mijn schoonouders.
    Mijn schoonvader zijn ouders hebben dit ongeveer 50/60 jaar geleden gekocht bij een antiek winkel.
    Nu wil ik graag wat meer over dit schilderij weten en wie de schilder is.
    Zou iemand mij kunnen helpen ik zoek nou al een jaar of 2.
    Alvast bedankt.
  • Re: Wie is deze schilder???

    18 juni 2014 09:18
    Dit is een van de Düsseldorfse schilders die onder aanvoering van Wilhelm Gdanitz Hollandse vissersinterieurs schilderden die kennelijk populair waren in het Duitsland van de 50-er jaren. Deze heette Rudolf Otto Franke (Kühnhaide 1926-1992), hij had een grote productie, niet alleen van oude vissertjes maar ook van mooie meiden:

    [www.google.com]



    3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2014 09:23 door Hart.
  • Re: Wie is deze schilder???

    18 juni 2014 09:47
    Top onwijs bedankt voor de info.
  • Re: Wie is deze schilder???

    18 juni 2014 11:21
    Ik heb een schilderij is meer dan 60 jaar oud van 'Het gebed zonder eind' geschildert door JF Boddeus.
    Wie kent deze schilder??

    Schilderij is een huwelijkskado geweest aan mijn vader en moeder op hun huwelijksdag in 1950-1955.
  • Re: Wie is deze schilder???

    19 juni 2014 12:12
    Deborah, je zit nu in Keljacs vraag, maar ik antwoord toch: een schilder Boddeus is in geen van de mij bekende databases te vinden. Er woont een JF Boddeus in Ommen, Leeuwenbekstraat 6, 7731WJ, tel.0529 452480. Dat is waarschijnlijk òf de schilder zelf òf zijn zoon dan wel kleinzoon. Ik zou hem gewoon opbellen als ik jou was.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.