Informatie gezocht

J. van Beek, JFA v. Beek, Welke Beek is het?

Gepost door TWN 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • J. van Beek, JFA v. Beek, Welke Beek is het?

    TWN
    13 oktober 2014 21:54
    Uit een inboedel verkregen drie weken van (vermoedelijk)JFA v. Beek. Wie weet wie J.F.A. v. Beek is?
    Het stads- en dorpsgezicht zijn gesigneerd, het portret is niet gesigneerd, maar lijkt me van de zelfde hand.
    Portret is mooi neergezet met grove penseelstreken. Stads- en dorpsgezicht zijn minder gedetailleerd.
    Weet iemand ook welk dorp en stad geschilderd zijn?

    Op de achterkant van het portret staat:
    firma ???? (Bug) v. Wersch Bongart (of Bongert) 69 (markt) Heerlen
    en
    afz H v d Zedate (Zedete) ?????? 85 Adam

    (heerlijk die onleesbare handschriften)



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2014 21:56 door TWN.
  • Re: J. van Beek, JFA v. Beek, Welke Beek is het?

    14 oktober 2014 00:02
    Het portretschilderij heeft iets te maken met de bekende familie Wersch uit Heerlen. Diverse leden van deze familie schilderde (in hun vrijetijd) (http://www.vanwersch.info/wetenswaardigheden/Schilderijen.html) maar vandaag de dag heeft een familielid een kunsthandel in Heerlen. Bongerd Heerlen is mogelijk een adres waar deze kunsthandel heeft gezeten en ook is er een markt op de Bongerd.

    Ik persoonlijk denk dan ook dat de gegevens, die op de achterzijde staan, zijn van deze kunsthandel . Misschien even navraag bij hen doen of ze meer weten te vertellen over dit schilderij en mogelijk ook die andere. (http://www.afvanwersch.nl/)

    Ik heb nog even verder gezocht maar ik denk niet dat de kunsthandel op de Bongerd heeft gezeten maar iemand anders van de familie van Wersch heeft generaties lang een Decorettewinkel (verf, behang en schilderbenodigheden) op de Bongerd gehad. Die hebben ook een periode schildersdoeken, penselen en schetsboeken verkocht. Helaas is de winkel sinds een aantal jaren gesloten.
    [www.vanwersch.info]



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/10/2014 23:14 door mp.kunst.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.