Informatie gezocht

Schilderij omgeving Wilfried Lam Cuba

Gepost door RIKPYPE 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Schilderij omgeving Wilfried Lam Cuba

    24 oktober 2014 10:06
    Sedert enige tijd ben ik in het bezit van een schilderij waarvan foto’s in bijlage.



    Dit schilderij is van een Belgische kunstenaar die uitweek vanuit Europa naar Cuba en zou van de zestiger jaren zijn. Het behoorde toe aan een Belgische verzamelaar in Cuba. De kunstenaar is ook overleden in Cuba.


    De kunstenaar werkte samen met of in de omgeving van Wilfredo Lam en in dezelfde stijl.


    Wilfredo Lam is terug te retraceren in Spanje waar hij les nam bij Fernando Alvarez : de leraar van Salvador Dali omstreeks 1924 om in de vroege dertiger jaren geïnspireerd te raken tot het surrealisme van Henri Matisse en Joaquin Torres Garcia. In 1938 verliet hij Parijs en introduceerde Picasso hem bij o.a. G Braque, H Matisse, Joan Miro en Fernand Léger waardoor de stijl evolueerde naar de surrealistische beweging. In 1941 reise Lammet een 300-tal andere kunstenaars en intelectuelen eerst naar Martinique en terug te keren naar Cuba en zich te vestigen in Havana. Zin nieuwe stijl werd een mengeling van surrealisme en kubisme waar hij nadien ook keramische werken en sculpturen maakte.


    Het schilderij waar ik op zoek voor ben naar info situeert zich in deze periode en stijl. Ik kan de handtekening niet terugvinden en graag had ik indien mogelijk verder info bekomen of een doorverwijs naar een U bekend kanaal.


    Het doek op zich is 1m20 x 1m20 in een oud houten kader afmeting kader inclusief 1m25 x 1m25
  • Re: Schilderij omgeving Wilfried Lam Cuba

    24 oktober 2014 21:34
    Ralph Prins?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/10/2014 21:37 door Friestyler.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.