Informatie gezocht

W.G. Hofker 1937

Gepost door Joostmuiser 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • W.G. Hofker 1937

    10 januari 2015 13:28
    Hallo,

    Onlangs een aantal spullen van mijn oom opgeruimd en daar kwam ik interessante dingen tegen (hij was zelf schilder). Een aantal voorwerpen heb ik op marktplaats gezet. Nu krijg ik veel reacties op een tekening van W.G. Hofker, zie bijlage. Het aantal reacties wekt mijn interesse.

    Het ziet er orgineel uit, enige nadeel is dat er een hoek mist. Dit is nou net de hoek waar de naam Hofker geschreven stond. Dit staat nu maar gehalveerd. Het rare is dat bij de spullen een z/w kopie lag maar incl het afgeschuurde hoekje.
    Het is geen ets en naar mijn idee met zwart/bruin krijt getekend op geel (hard) papier. Deze tekening kan ik niet ergens anders op internet vinden.

    Ik vraag mij af of deze prent voor iemand een waarde heeft, tevens wat het effect is van het afgeschuurde hoekje.

    Een vriendelijke groet,
    Joost Muiser
  • Re: W.G. Hofker 1937

    10 januari 2015 20:02
    Joost,
    Van deze voorstelling is een litho bekend met de titel mandenmaker tegen de oude woning. Wat je oom dus in bezit had was of de litho of het origineel. Moeilijk om via deze site uit te vinden welke van de twee het is. Het is beter om dit door een expert "live" te laten beoordelen
  • Re: W.G. Hofker 1937

    10 januari 2015 20:20
    Veel! Dank voor uw reactie.
    Laat ik inderdaad maar op zoek gaan naar een expert in den haag (omstreken) iemand nog aanbevelingen?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2015 20:20 door Joostmuiser.
  • Re: W.G. Hofker 1937

    18 januari 2015 22:34
    De afbeelding die u laat zien is een Litho. Het orginele werk is geveild door Sotherby.

    [www.sothebys.com]

    Mvg. S.Hofker
  • Re: W.G. Hofker 1937

    19 januari 2015 17:06
    Dank voor de toelichting en link. Het orgineel heeft meer kleur dan de Litho.
    Kijkend naar uw achternaam. Wellicht heeft u interesse in deze Litho.
    Een vriendelijke groet,

    Joost Muiser

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.