Informatie gezocht

wie weet er meer over deze pastel portretten

Gepost door lizz1991 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • wie weet er meer over deze pastel portretten

    03 april 2015 23:13
    Een paar jaar geleden heb ik deze 2 prachtige pasteltekeningen gekocht op een goede doelen rommelmarkt. De maten van de tekeningen zijn 55x65cm ze zijn getekend op papier.
    Verder zijn er geen handtekeningen en ook geen naam van de lijstenmaker terug te vinden.

    Na het laten opknappen van het meest beschadigde schilderij hangen deze 2 pronkstukken nu midden in de huiskamer. Nu word mij telkens gevraagd wie er op de schilderijen staat en wie ze geschilderd heeft. Zelfs na lang speuren op het internet en na het bezoeken van het regionaal archief Tilburg heb ik helaas nog steeds niks kunnen vinden.

    Wie o wie zou mij kunnen helpen om meer info te vinden achter deze 2 pastel tekeningen?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/04/2015 14:39 door lizz1991.
  • Re: wie weet er meer over deze pastel portretten

    04 april 2015 09:52
    Zijn dit wel handgeproduceerde voorstellingen? Het lijken me eerder ingekleurde foto's. Voor pastels zouden ze van uitzonderlijke detaillering zijn en de sociale klasse waartoe dit echtpaar behoorde, kon zich zo zo'n vakbekwame portrettist niet veroorloven. Een pastellist zou bovendien voor betere presentatie gezorgd hebben dan in deze relatief goedkope en ongetwijfeld oorspronkelijke lijsten.
  • Re: wie weet er meer over deze pastel portretten

    04 april 2015 11:28
    De antiquaren heeft mij verzekerd dat het geen ingekleurde foto’s zijn ook na zelf afspeuren van de tekeningen met een loep heb ik ook geen enkel deel kunnen vinden wat wijst op een ingekleurde foto.
    Wat betreft de lijsten daar heb ik helaas geen verstand van. De lijsten zijn gemaakt van hout met een gips omhulsel waarbij in de hoeken kleinen uitsparingen gemaakt zijn. Verder is het glas wat ervoor zit ouderwets gegoten glas.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.