Informatie gezocht

p. van felbert

Gepost door grietje 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • p. van felbert

    15 september 2002 19:01
    wie kent deze schilder er staat een molen op afgebeeld en een boer die koeien in het land aan het melken is

    mvg grietje
  • Re: p. van felbert

    24 september 2002 20:31
    hoi,

    betreft het wellicht deze kunstenaar ?

    man
    Nederlands


    Spellingsvariant Felder, P.J.


    Geboortedatum 1925


    Standplaats PDO/Nederland: F
    ================================

    groetjes,
    www.bestpage.org
  • Re: p. van felbert

    28 september 2002 21:28
    De naam is niet Van Felbert maar Von Felbert. Mail me maar als je meer wilt weten.
    rutger
  • Re: p. van felbert

    29 september 2002 14:31
    ik zou het echt niet weten wie hij is, het betreft een olieschilderij op doek,
    er staat op p.v.felbert. 1944

    meer weet ik niet groetjes grietjebestpage schreef:
    >
    > hoi,
    >
    > betreft het wellicht deze kunstenaar ?
    >
    > man
    > Nederlands
    >
    >
    > Spellingsvariant Felder, P.J.
    >
    >
    > Geboortedatum 1925
    >
    >
    > Standplaats PDO/Nederland: F
    > ================================
    >
    > groetjes,
    > www.bestpage.org
  • Re: p. van felbert

    19 juli 2014 20:08
    Hoi Rutger, kan je mij meer vertellen over P Von Felbert? Ook ik ben in het bezit één zijner schilderijen, waarop een hoogbejaarde man uitbundig afgebeeld staat. Iedereen stelt mij dat het stuk bij het grofvuil hoort, dus ben wel benieuwd wie het bij het rechte eind heeft. Groetjes, Joost
  • Re: p. van felbert

    19 juli 2014 20:12
    Hoi Grietje, ben je nog wijs geworden uit de gegevens rond P v Felbert? Graag hoor ik meer over de info die je intussen vergaard hebt. Ook ik heb een schilderij van dezelfde hand in bezit. Ben erg benieuwd wie de schilder was, en of het in een museum thuishoort of op zolder. Groetjes, Joost
  • Re: p. van felbert

    12 januari 2015 20:07
    Hallo, ik weet wat meer over deze schilder. Hij is in 1911 in Amsterdam geboren als zoon van huisschilder. Hij had talent en volgde tekenopleidingen, zat een tijdje op de academie, maar als gevolg van de economische malaise in de dertiger jaren moest hij bij zijn vader in de zaak. Hij is daarnaast altijd blijven schilderen en tekenen. Met zijn vrouw verbleef hij zomers op Texel, na zijn pensionering zelfs van april tot oktober. Helaas heb ik hem zelf niet gekend, zijn weduwe leerde in een paar jaar na zijn overlijden kennen, tot haar dood twee jaar (96 jaar)terug heb ik contact met haar gehouden. Hun enige dochter was ook al overleden. Er waren nog veel tekeningen en olieverfschilderijen, de schilderijen zijn geveild in Utrecht t.b.v. de kankerbestrijding. Ik heb een map met tekeningen en krantenknipsel gekregen. Maar op Texel moeten toch zo'n 40 schilderijen bij particulieren hangen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.