Informatie gezocht

van wie is dit schilderij

Gepost door Sennakuijt_ 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • van wie is dit schilderij

    22 juli 2015 19:26
    Hallo,
    Ik weet niet precies hoe dit werkt.
    Maar mijn moeder heeft laatst een schilderij van zolder af geplukt en ik kan niet vinden van welke schiler hij is.
    Ik vroeg me af of iemand het misschien wist.

    Groetjes!!



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2015 19:27 door Sennakuijt_.
  • Re: van wie is dit schilderij

    23 juli 2015 23:52
    Op internet meerdere schilderijen van een Fantini gezien geschilderd in ongeveer dezelfde style en ongeveer hetzelfde onderwerp maar die ondertekende zijn schilderijen oa met P.Fantini. Zijn naam zou voluit Piero Fantini zijn. Hij zou hebben geleefd van 1904 tot 1974 in Italiƫ.

    Helaas denk ik dat Piero Fantini een verzonnen naam is want veel meer kon ik niet over hem vinden.

    Ik vrees dat dat ook met uw schilderij aan de hand is. Een schilder maakte in opdracht van een kunsthandelaar of een eigenaar van een meubelwinkel leuke landschap schilderijen voor boven de bank en soms stond de naam van die opdrachtgever er onder en soms een verzonnen naam.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.