Informatie gezocht

Onbekende schilder, oud schilderij met 24-karaat goud vergulde oude lijst

Gepost door Andre1986 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Onbekende schilder, oud schilderij met 24-karaat goud vergulde oude lijst

    26 juli 2015 15:02
    Beste forumleden,

    Heb mij speciaal aangemeld dit forum betreffende een vraag over een onbekende schilder. Dit neemt niet weg dat ik dit forum al vele jaren met plezier volg.

    Ik heb een oud schilderij gekocht van een winterlandschap, geschilderd door een onbekende schilder. De signature lijkt op n. G. Hunter maar dit is niet goed te lezen en op de 'u' in de achternaam lijkt een puntje te zitten.
    Het schilderij is ingelijst in een oude 24 karaat goud vergulde houten lijst. Op de achterkant van de lijst staat een nummer, nl. "No 17".

    Het schilderij heeft iets 'mysterieus' en is zeer kundig geschilderd. Het schilderij heeft helaas wat beschadigingen maar toch ben ik zeer benieuwd welke schilder het hier betreft.

    Bij voorbaat dank voor aanvullende info!

    Met vriendelijke groet,
    Andre Moree



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2015 15:05 door Andre1986.
  • Re: Onbekende schilder, oud schilderij met 24-karaat goud vergulde oude lijst

    27 juli 2015 19:06
    Een kleine n. voor een signatuur staat meestal (in Nederland) voor "naar". Dat wil zeggen dat het schilderij is gemaakt NAAR voorbeeld of style van een andere bekende (beroemd?) schilder. Dat is dus vreemde aan dit schilderij. G Hunter is helemaal niet bekend laat staan een beroemde schilder. De kwaliteit is, zo ver ik dat op internet van een foto kan beoordelen, best goed. Misschien komen we verder als u ook een foto plaatst van de achterzijde van het schilderij. Soms geeft die achterkant aanvullende info prijs.
  • Re: Onbekende schilder, oud schilderij met 24-karaat goud vergulde oude lijst

    27 juli 2015 19:52
    Bedankt voor uw reactie!
    De naam van de schilder kwam me inderdaad niet bekend voor en ook na een dagenlange zoektocht op het internet is het me nog volkomen onduidelijk wie er achter deze signature zit. Het werk is echter van een dusdanige kwaliteit dat er zeker meer werken van deze kunstenaar of (on)bekende schilder zouden moeten zijn.
    Zie bijgevoegd foto's van de achterkant van de lijst. Een van de foto's laat een inscriptie in het hout zien maar daar is nog maar heel weinig van te zien...

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.