Informatie gezocht

Schilderij met de voorstelling

Gepost door Ingridklomp 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Schilderij met de voorstelling

    27 juli 2015 20:37
    Ik ben in het bezit van een schilderij met de voorstelling van een huisje met stro dak.
    Gesigneerd door J Severin.
    Kent iemand deze Kunstenaar en/of weet iemand wat dit schilderij waard zou zijn?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2015 20:39 door Ingridklomp.
  • Re: Schilderij met de voorstelling

    27 juli 2015 23:51
    Juliaan Severin (Borgerhout 1888 – Kruibeke 1975). Schilder, etser, pastellist, graficus. Opleiding regentaat Germaanse talen te Gent, ondertussen artistieke opleiding aan de Academie te Antwerpen. Daarna aan de academie van Brussel en Parijs. Tijdens WO I chef van het schilderatelier in het Instituut voor Zwaarverminkten in Port-Villez (F). Keert in 1919 naar Antwerpen terug. Onderhield nauwe contacten met de Lierse etser Raymond De la Haye. Verwierf vooral bekendheid met zijn etsen, waarin hij schilderachtige oude stadswijken, begijnhoven en kerktorens vastlegde, en de lof zong van het Waasland, waar hij sinds 1940 verbleef.
  • Re: Schilderij met de voorstelling

    28 juli 2015 09:21
    Hartelijk dank voor deze informatie.
    Het schilderij is momenteel in mijn bezit omdat de eigenaar het wilde laten schoonmaken van nicotine.
    Echter wilde ze graag weten wat het eventueel nog waard zou zijn. (Voor en na schoonmaak)
    Kunt u daar ook iets over vermelden?
  • Re: Schilderij met de voorstelling

    28 juli 2015 10:58
    Ik kan je een indicatie geven van een waarde. Laatst werd er een ander schilderij van hem geveild. Olieverf schilderij van boerenlandschap. Dit schilderij was in een uitstekende staat. Afmetingen waren ongeveer 50 x 60. Het bedrag wat werd geboden was een schamele 60euro.
  • Re: Schilderij met de voorstelling

    28 juli 2015 14:23
    Nogmaals bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb zelf ook nog eens zitten kijken en zie inderdaad dat er niet zo veel voor geboden wordt.
    Ondanks dat er een vraagprijs van 950,- bij staat. Het schilderij is 80 x 90. en nog al veel werk/kostelijk om deze schoon te maken.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.