Informatie gezocht

DucHamp

Gepost door j.benda81 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • DucHamp

    16 augustus 2015 20:08
    Wie is er bekend met de franse schilder DucHamp gestorven in 1968.
    En of zijn schilderijen iets waard zijn?
  • Re: DucHamp

    17 augustus 2015 00:03
    Ik hoop dat u de maker van uw schilderij niet verward met de schilder Marcel Duchamp.
    De schilder van uw schilderij ondertekende zijn werken soms ook met H Duchamp. Verder niet veel meer over hem te vinden ondanks dat er op diverse kunstforums door mensen uit verschillende delen van de wereld vragen over vergelijkbare schilderijen werden gesteld.
    Dan is het vermoeden al snel dat het hier om (een) broodschilder(s) gaat en dat komt de waarde niet ten goede.
  • Re: DucHamp

    17 augustus 2015 08:33
    Ik had wel degelijk Marchel DucHamp in mijn gedachten.
    Deze kunstenaar was ook de enige die ik op internet kon vinden met een soortgelijke schilderij.
    En hartsikke bedankt voor de informatie.
  • Re: DucHamp

    30 januari 2018 10:43
    Ik heb een schilderij wat er op lijkt. Het mijne is volgens mij gemaakt door studenten aan de kunstacademie in Utrecht.
    Op internet staan meerdere tamelijk blauwe schilderijen, dezelfde lichting.
    Bij No StandART in Leeuwarden staat een origineel te koop voor 225
  • Re: DucHamp

    30 januari 2018 11:40
    Dit is natuurlijk een volkomen slaafse navolging van Bernard Buffet. Je komt deze dingen ook op veilingen tegen, bijvoorbeeeld bij Zadelhoff. Of daar een Duchamp van vlees en bloed achter zit, is me nooit gebleken. Het lijkt eerder een trucje van de Aziatische kunstfabrieken. Je mag het natuurlijk mooi vinden, maar kunst is het niet. Kitsch wel.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.