Informatie gezocht

informatie gezocht over L de Koningh

Gepost door martijn 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • informatie gezocht over L de Koningh

    23 augustus 2015 22:01
    Dit schilderij hangt bij mijn ouders aan de wand, na wat surfen op het Internet kom ik bij Leonard de Koningh of bij Leendert de Koningh, waarschijnlijk familie want beiden gerelateerd aan Dordrecht.

    Weet iemand meer van deze schilder en wellicht ook over het schilderij?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2015 22:02 door martijn.
  • Re: informatie gezocht over L de Koningh

    24 augustus 2015 10:41
    Prachtig schilderij! Het moet van Leonard zijn die ook wel Leendert II of Leendert Jr. genoemd wordt. Hier zijn uitvoerige info en links over hem te vinden:
    [rkd.nl]

    Van hem zijn meer zulke binnenplaatsjes bekend die ook op het web te vinden zijn. Artprice meldt deze van 42x32cm die op 17/06/2006 bij Mak Dordrecht 3000 euro opbracht :
  • Re: informatie gezocht over L de Koningh

    25 augustus 2015 09:55
    Dank,

    Nu heb ik talloze afbeeldingen van schilderijen uit de link bekeken maar nergens vind ik een signatuur die herkenbaar is, is dat niet vreemd? op ons schilderij is de signatuur zo duidelijk.
  • Re: informatie gezocht over L de Koningh

    25 augustus 2015 21:35
    Dat komt doordat sites van musea, artprice, blouin etc maar ook kunsthandels als Buunk vaak de signatuur van het plaatje afknippen. Daar zijn verschillende redenen voor. Maar het is inderdaad heel hinderlijk. Uw signatuur is precies de alom bekende van De Koningh Jr zoals ik die van veilingen ken.
  • Re: informatie gezocht over L de Koningh

    25 augustus 2015 21:57
    Dat is leuk zeg, weet je nog meer te vertellen over deze kunstenaar en zijn werk? is er ook een idee te geven van de waarde van ons schilderij?
  • Re: informatie gezocht over L de Koningh

    25 augustus 2015 22:23
    Dan moet ik het formaat weten. En of het bedoekt is.
  • Re: informatie gezocht over L de Koningh

    26 augustus 2015 07:52
    Volgens mij is het niet bedoekt, het hangt er al 50 jaar! Het formaat ex. lijst is ongeveer 40 cm breed x 50 cm hoog.
  • Re: informatie gezocht over L de Koningh

    05 september 2015 15:51
    Dit is een voorbeeld van dezelfde grootte. De huidige veilingwaarde zal ook in die richting liggen. Maar de tijden zijn turbulent, ik zou nu zeker geen hoge verwachtingen hebben zo vlak na de fin. crisis. Deze bijvoorbeeld bracht vorig jaar 1200 euro op. Maar dat was ook lang zo'n mooie niet als de uwe:

    [www.venduehuis.com]
  • Re: informatie gezocht over L de Koningh

    18 september 2015 08:48
    Dank Hart,

    het lijkt wel of jij de enige bent hier.....
  • Re: informatie gezocht over L de Koningh

    18 september 2015 22:14
    Nou, nee.. ik ben soms de enige uitslover :)...

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.