Informatie gezocht

Schilderij Arnold H. Koning

Gepost door mzwiers 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Schilderij Arnold H. Koning

    28 december 2015 09:11
    Hallo allemaal,

    Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die me meer kunnen vertellen over dit schilderij. Het doek heeft een afmeting van ongeveer 48x35 (excl lijst).
    Uiteraard ben ik ook benieuwd naar de waarde.

    Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
  • Re: Schilderij Arnold H. Koning

    29 december 2015 09:44
    De waarde van schilderijen van Arnold Koning is de afgelopen jaren sterk gedaald. Bovendien is een enkele boerderij op een schilderij niet een geliefde afbeelding. Veel mensen vinden dat oubollig. Ik schat de waarde max 200-300 euro. In zijn uitvoering lijkt het schilderij in veel op wat Arnold Koning maakte, maar in bijv. de uitvoering van de lucht zijn er ook details die ik veel minder typisch vind voor Koning. Ook de signatuur is afwijkend . Ik heb het doek op Markplaats zien staan, maar niet gereageerd omdat ik twijfel heb aan de authenticiteit. Op pinterest staat een verzameling afbeeldingen van werk van Arnold Koning [www.pinterest.com] U moet zelf maar eens vergelijken.
  • Re: Schilderij Arnold H. Koning

    29 december 2015 15:53
    Dank voor uw reactie en de link naar Pinterest. Heb zelf ook even gekeken naar de schilderijen op Pinterest van Koning. De signatuur is erg verschillend op ieder werk van Koning. Twijfel zelf dan ook niet aan de authenticiteit van dit werk.
  • Re: Schilderij Arnold H. Koning

    21 januari 2016 15:07
    De sterke waardedaling van AHKoning is nogal een open deur: de waarde van vrijwel alle Nederlandse schilders 1850-1950 is sterk gedaald en die van Koning net zo hard als van een WGF Jansen of een Münninghoff. En de authenticiteit staat buiten kijf. Alleen al omdat niemand anders zulke corpulente boerderij-portretjes schilderde.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.