Informatie gezocht

Van wie is dit schilderij?

Gepost door BHouwen 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Van wie is dit schilderij?

    19 januari 2016 14:33
    Beste forumgebruikers,

    Onlangs ben ik op bezoek geweest bij mijn opa, die momenteel niet zo goed in het leven staat.
    Op een gegeven moment kwam hij met het schilderij (uit bijlagen), met het volgende verhaal:

    Hij heeft het tientallen jaren geleden gekregen als vriendendienst voor iemand, maar verdere documentatie en/of de naam van de schilder of het werk werd daar niet bij gegeven. De vorige eigenaar vertelde op zijn beurt weer dat hij het op een kunstmarkt had gekocht, en dat het een origineel werk was.

    Mijn opa zou op zijn oude dag graag willen weten van wie dit schilderij is en/of uit welke tijd deze komt. Waarde is niet per se belangrijk voor ons, zouden vooral graag willen achterhalen wie de schilder van dit werk is.

    Het werk is 80cm x 60cm x 8cm groot ongeveer, de handtekening is niet goed leesbaar voor ons, maar misschien heeft iemand van jullie een beter oog voor dit soort zaken.

    Hopelijk komen we samen er achter!
    Met vriendelijke groet,
    Bas
  • Re: Van wie is dit schilderij?

    21 januari 2016 14:35
    Je schilderij is van de Hamburgse kunstenaar Hans FENGER (1893-1980) die in Noord-Duitsland nog steeds geliefd is. Er staat veel werk van hem op google, vaak met de prijzen die er op Ebay en Catawiki voor betaald zijn, zoals deze die 700 euro opbracht:

    [auktion.catawiki.de]
  • Re: Van wie is dit schilderij?

    21 januari 2016 15:20
    Ok hartelijk bedankt voor de informatie..!!

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.