Informatie gezocht

Antonia Vogelzang

Gepost door markloes 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Antonia Vogelzang

    08 juni 2003 15:44
    Wie heeft enige informatie over de schilderes van ons klaprozen schilderij Antonia Vogelzang gesigneerd 1921

    Mark en Loes
  • Re: Antonia Vogelzang

    Ton
    11 juli 2003 14:13
    De Scheen en de Jacobs hebben het niet over haar. Dus naar aller waarschijnlijkheid een hobbyschilder(es). (Dat hoeft overigens niets te zeggen over de kwaliteit.)
    De RKD in Den Haag heeft 1 of meerdere afbeeldingen van haar werk, maar verder waarschijnlijk ook geen informatie. (zie rkd.nl)
  • Re: Antonia Vogelzang

    26 augustus 2003 08:50
    Mark en Loes,

    Ook ik heb een klaprozen schilderij van Antonia Vogelzang, maar dan van 1923. Hebben jullie inmiddels informatie over haar of haar werken?
    Ik zou het leuk vinden als jullie mij hierover willen informeren.

    Met vriendelijke groet,

    Paul
  • Re: Antonia Vogelzang

    22 oktober 2003 13:12
    Ik heb ook een antonia vogelzang in mijn bezit, en er is er nog een in mijn familie.
    Ik zou er graag wat meer over willen weten, en ook wat de waarde is van een schilderij.
    Als iemand informatie heeft zou ik dat heel graag willen ontvangen,
    bij voorbaat dank!

    met vriendelijke groet,

    Martine Kop.
  • Re: Antonia Vogelzang

    22 oktober 2003 20:10
    Hartelijkdank voor je email

    heb je ook rode klaprozenin een vaas de onze is uit 1924
  • Re: Antonia Vogelzang

    27 oktober 2003 21:15
    Hallo,
    Ook ik heb een Antonia Vogelzang klaprozen schilderij; 4 klaprozen in een ronde glazen vaas, maar kan geen datum vinden. Wie meer over de schilderes weet, of waar het te vinden is, ik hoor het graag.
    Tom Schwarz
  • Re: Antonia Vogelzang

    18 juli 2004 21:12
    Ook in onze familie in totaal 3 schilderijen waarvan twee in mijn bezit. Een met zonnebloemen uit 1922 en een met gedroogde zonnebloemen, zonder jaartal. Antonia Vogelzang woonde in die tijd in Den Haag. Mijn grootmoeder kocht een aantal van haar schilderijen, maar Antonia stopte ermee toen ze merkte dat mijn grootmoeder ze duurder doorverkocht.
  • Re: Antonia Vogelzang

    14 februari 2005 21:55
    Mjn man heeft van zijn vader een schilderij van Antonia Vogelzang geerfd, jaartal onbekend maar wel met 11 rode klaprozen in een glazen vaas.Wij vinden het schilderij erg leuk, maar meestal wordt de lijst met meer belangstelling bekeken.
    Wij weten alleen dat het schilderij via Limburg in Twente is beland.
  • Re: Antonia Vogelzang

    15 mei 2006 14:45
    Gister op een rommelmarkt in Nibbixwoud (NH) gekocht een stilleven met chrysanten uit 1926 (?) van Antonia Vogelzang. Voor een ieder die informatie heeft over haar en haar werk houdt ik mij aanbevolen. Zou ook graag afb. zien van de hier genoemde schilderijen.
  • Re: Antonia Vogelzang

    07 november 2008 13:22
    Wij hebben sinds ca.15 jaar van Antonia Vogelzang een schilderij in ons bezit voorstellende een pluche kleed met een mand met gekleurde chrysanten.Het doek is gesigneerd op 1923.

    Is hier meer informatie van??
  • Re: Antonia Vogelzang

    23 oktober 2012 22:55
    Ik ben op zoek naar schilderijen van Antonia die te koop zijn, voor mijn verzameling.
    Heb zelf tot nu toe 1, namelijk Zonnebloemen.
  • Re: Antonia Vogelzang

    23 oktober 2012 22:58
    Waarde van haar schilderijen liggen op veilingen zo ongeveer tussen de 50 en 250 euro.



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/10/2012 21:00 door annus_sanctus.
  • Re: Antonia Vogelzang

    30 oktober 2012 20:07
    Zou het leuk vinden als jullie nog eens een foto uploaden van het schilderij zelf!
  • Re: Antonia Vogelzang

    30 oktober 2012 20:07
    Beste Paul, zou het leuk vinden om een afbeelding te zien van het schilderij dat je hebt van Antonia!
  • Re: Antonia Vogelzang

    30 oktober 2012 20:09
    Uw reaktie is al weer heel lang geleden, maar ik zou het leuk vinden als u een foto zou plaatsen van het schilderij van Antonia Vogelzang om zo een beetje een ovezicht te krijgen van haar werk!
  • Re: Antonia Vogelzang

    10 april 2014 21:51
    In mijn familiegeschiedenis kom ik tegen: Antonia Christina Vogelzang (kunstschilderes), geboren in Haarlem op 03-02-1875 en overleden omstreeks 1943 in België. Zij was gehuwd met Bauke Haga op 05-03-1894 te Batavia (echtscheiding 29-12-1900) en later gehuwd met Richard Aloïsius Ferdinand Botter op 12-08-1914 te Melick. Haar vader is Frans Vogelzang, lithograaf, overleden 04-10-1898 (Batavia in Indonesië).



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/04/2014 19:27 door davidgout.
  • Re: Antonia Vogelzang

    01 oktober 2017 21:12
    annus_sanctus Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Ik ben op zoek naar schilderijen van Antonia die t
    > Heb zelf tot nu toe 1, namelijk Zonnebloemen.
    Beste annus_sanctus
    Heb je nog interesse in een schilderij van Antonie Vogelzang?

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.