Informatie gezocht

Wie is de schilder en wat te doen tegen uitdrogen?

Gepost door pvandepeut 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie is de schilder en wat te doen tegen uitdrogen?

    12 maart 2016 23:11
    Hoi,

    Ik heb dit schilderij laren geleden van mijn moeder gehad en zij had hem ook al zolang ik het me kan herinneren. Nu zijn er 2 problemen / vragen die ik erbij heb.

    1. Wie is de schilder?
    2. Het schilderij begint wat uitdroging tekenen te vertonen. Hele kleine haarscheurtjes in het doek. (Alleen zichtbaar van 20cm afstand.). Wat kan ik hier aan doen? Waar kan ik er wat aan laten doen? (Woon regio Breda NB). Is het de moeite waard?

    Foto DSC_0313.jpg = Ingezoomd op de handtekening
    Foto DSC_0314.jpg = Schilderij volledig.

    Alvast bedankt,
    Paul

    PS: Mijn excuses voor de kwaliteit van de foto. (schilderij is erg groot 180cmx100cm)
  • Re: Wie is de schilder en wat te doen tegen uitdrogen?

    14 maart 2016 09:00
    hallo van der Peut
    Ik zou zeker niet met peut aan de gang gaan (de televisie truc..Terp.)
    Maar is werk van ongeveer 70 jaren en geen kostbare wand decoratie.
    Maar misschien van emotionele waarden..
    Ik zou hem niet schoon laten maken mogelijk zou het dan een bouwdoos kunnen worden.
    Om de scheuren tegen te gaan zou je verbandgas kunnen drenken in behangers lijm
    en deze aan achterzijde plakken ter versteviging..(weinig vocht)
    voordeel hier van is als het werk tot de adelstand wordt verheven is het altijd mogelijk
    om het weer te verwijderen....nooit bij dure producten doen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.