Informatie gezocht

schilderij winterlandschap

Gepost door jverschoor 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • schilderij winterlandschap

    30 maart 2016 18:41
    Kan iemand mij iets vertellen over dit schilderij bv oud of niet goed of slecht geschilderd?
    En herkent iemand de signature?

    Mvg jeroen



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/04/2016 19:36 door jverschoor.
  • Re: schilderij winterlandschap

    27 september 2018 18:19
    De gelijkenis met het schilderij dat ik aan de muur heb hangen is treffend !
    Dit schilderij is gemaakt door de vader van mijn tante: J. Kaptein (1885-1969).
    Vermoedelijk zijn de schilders "geinspireerd"door Barend Cornelis Koekkoek (1803-1862) - zie 2e foto



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2018 18:45 door HarkoVlam.
  • Re: schilderij winterlandschap

    28 september 2018 06:21
    Ik zat te denken aan Jacobus Arie Hermanus (Koos) Voogt. Hij maakt schilderijen in deze stijl en het signatuur komt ook overseen.
  • Re: schilderij winterlandschap

    28 september 2018 08:06
    zo zie je maar dat gedachten soms afwijken ik denk aan
    J.A.H Voogt 20 eeuw gelet op de t...bij Koos een T
  • Re: schilderij winterlandschap

    28 september 2018 12:52
    Volgens mij is Jacobus Arie Hermanus Voogt dezelfde als J A H Voogt en zijn roepnaam was Koos. In de loop van zijn carriere heeft hij vermoedelijk zijn signatuur aangepast.
  • Re: schilderij winterlandschap

    04 januari 2021 17:04
    Goedemiddag,

    Ik heb hier een schilderij van J. Kaptein: aantal cavaleristen. Kunt U mij wat meer vertellen over dat werk ?
  • Re: schilderij winterlandschap

    06 januari 2021 12:54
    Daar moet je voor naar een helderziende, Henebiens. Wij kunnen alleen iets zeggen over foto's.
  • Re: schilderij winterlandschap

    06 januari 2021 14:33
    Heb je foto's van het schilderij ? (en van een eventueel signatuur ?).
  • Re: schilderij winterlandschap

    08 januari 2021 17:38
    Ik ben ook zeer benieuwd naar de afbeelding van, vermoedelijk, een schilderij gemaakt door mijn opa.
    Wellicht Huzaren te Voorthuizen vlak voor mei 1940

    Misschien een wat onbeleefde vraag, maar kunt u mij vertellen hoe u aan dit schilderij komt?

    ps

    groet aan Harko,

    Bert

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.