Informatie gezocht

Wie herkent deze schilder? mogelijk omgeving brabant

Gepost door Jeroenc 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie herkent deze schilder? mogelijk omgeving brabant

    03 april 2016 13:36
    Hallo,

    Vandaag dit kleine schilderijtje gekocht dat leuk inkijkje geeft in huisje. Schilderij is rechtsonder gesigneerd. Werkje is gekocht in Noord-brabant...kan iemand uit die omgeving zijn. Maar weet dat niet zeker.

    Het is geschilderd op board.

    mvg
    Jeroen



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/04/2016 13:55 door Jeroenc.
  • Re: Wie herkent deze schilder? mogelijk omgeving brabant

    03 april 2016 14:02
    Er staat in elk geval M.Glaudemans.f Die toevoeging is deftig voor 'fecit' oftewel: heeft gemaakt. Wie deze Glaudemans is weet ik niet, het is een kunstminnende Brabo familie met meerdere schilders, ik ken ook een schrijver over kunst van die naam. Maar als we hier een schilder niet kunnen vinden, betekent het meestal dat het een amateur betreft.
  • Re: Wie herkent deze schilder? mogelijk omgeving brabant

    03 april 2016 14:06
    Ik dacht al....vast geen goudmijntje. :-). Maar wel een leuke herinnering aan een paar daagjes Brabant. Dank je!
  • Re: Wie herkent deze schilder? mogelijk omgeving brabant

    03 april 2016 14:13
    Ik zie zojuist dat er ook schilders bestaan met de naam Gloudemans met een O, dus dat zou ook nog kunnen. Maar zonder de voorletter M. Het blijft een erg leuk binnenhuisje!
  • Re: Wie herkent deze schilder? mogelijk omgeving brabant

    03 april 2016 15:36
    Ha Hart,

    Ik vond het ook een leuk binnenhuisje. Ben even onder de lamp gaan kijken. Lijkt idd een 'o' te zijn. Bestaat er ook een Gloudemons?
    Die eerste letter is moeilijk. Ik heb het idee dat het streepje links - dat een aanloopstreepje van de eerste letter lijkt - eerder een stukje steen is. De eerste letter kan een A zijn, een M of een N....iets in die richting



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/04/2016 15:41 door Jeroenc.
  • Re: Wie herkent deze schilder? mogelijk omgeving brabant

    03 april 2016 19:58
    Zie net op artique.nl de handtekening van A. Glaudemans. Exact dezelfde handtekening. Inclusief de F. op het einde.

    Nu maar eens kijken wie hij is...:-)
  • Re: Wie herkent deze schilder? mogelijk omgeving brabant

    04 april 2016 12:59
    Verhip, is het een A? Ik was weer eens te zeker van mijn zaak. Het idee kwam wel in me op, maar het leek me te onwaarschijnlijk. Toch een verhandelbare kunstenaar dus. Knap speurwerk!
  • Re: Wie herkent deze schilder? mogelijk omgeving brabant

    04 april 2016 20:21
    Niet zo streng voor jezelf hoor ;-). Je zette me wel op het goede spoor.Tja, ik zag het eerst ook niet. Maar doen dacht ik; dan ga ik eens andersom vergelijken. (dus vanuit de naam van mogelijke kunstenaars). Dat maakt dit zo leuk he. Speuren....(en de ene keer zonder uitkomst, dit keer blijkt het idd van een Scheen-bekende kunstenaar te zijn)

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.