Informatie gezocht

Wie heeft deze schilderijen van Hagerhof Venlo gemaakt?

Gepost door Sabine 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie heeft deze schilderijen van Hagerhof Venlo gemaakt?

    04 april 2016 11:59
    Mijn vaders vader is geboren in 1903 en heeft tot zijn huwelijk in 1933 op de boerderij Hagerhof in Venlo gewoond. Hagerhof heeft een hele geschiedenis, die in elk geval teruggaat tot het jaar 1326. Rond 1930 zag mijn vaders vader dat een Duits sprekende kunstschilder bezig was met het maken van twee schilderijen (boerderijzijde en herenhuiszijde) van Hagerhof, zie bijlagen. Hij heeft die schilderijen gekocht en mijn vader heeft ze geërfd. Ze hangen nu bij hem thuis.

    Mijn vader heeft nooit de naam van de schilder kunnen achterhalen, waar hij heel benieuwd naar is. De handtekening is heel slecht te lezen (zie bijlage). Hij heeft daarover contact gehad met Dr. Werner Peeters uit Kaldenkerken. Die heeft zich wel ingezet om dat te achterhalen, maar dat is niet gelukt. Die man vertelde ook dat het bijvoorbeeld ook best een Griek kon zijn geweest omdat bij het einde van de Eerste Wereldoorlog de Griekse soldaten ter plekke in Duitsland hun ontslag als militair kregen.

    Heeft iemand enig idee? Er is -zonodig- via mijn vader veel informatie beschikbaar over de geschiedenis van Hagerhof.

    Groeten,
    Sabine
  • Re: Wie heeft deze schilderijen van Hagerhof Venlo gemaakt?

    04 april 2016 13:01
    Sorry, het is een leuke klus, maar dan moet je wel met een scherpe foto komen. Hier kunnen we niks mee.
  • Re: Wie heeft deze schilderijen van Hagerhof Venlo gemaakt?

    11 april 2016 10:00
    Hallo, bedankt voor je reactie. Ik heb een nieuwe foto van de handtekening toegevoegd. Deze is niet veel beter, hij staat gewoon heel onduidelijk op het schilderij. Ik lees er zelf Rudert uit. Hopelijk wat meer aanknopingspunten?
  • Re: Wie heeft deze schilderijen van Hagerhof Venlo gemaakt?

    13 april 2016 07:40
    Dit is wat ik kon vinden misschien een richting.
    Hart ...wat vindt U van de poging ..zou de duits sprekende meneer Amerikaan
    kunnen zijn.??
  • Re: Wie heeft deze schilderijen van Hagerhof Venlo gemaakt?

    19 mei 2016 19:11
    Dag Sabine,

    Ik was op zoek naar foto's van de Hagerhof en zag toevallig jouw bericht van dit schilderij van de Hagerhof.
    Uit jouw verhaal maak ik op dat jouw vader's vader zou daar tussen 1903 en 1930 gewoond hebben.

    Bijgaande foto is op de Hagerhof gemaakt in 1920.
    Het gaat om de trouwerij van mijn oudtante Corrie Janssen met Antoon Janssen.
    Linksonder mijn opa & oma Timmermans-Janssen met hun 4 oudste kinderen.
    Staat jouw vader's vader wellicht op deze foto?
    Dan heb ik 't verhaal bij de foto weer een stukje completer.

    groet, Ruud Merkx



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2016 12:41 door RuudMerkx.
  • Re: Wie heeft deze schilderijen van Hagerhof Venlo gemaakt?

    29 mei 2016 21:25
    Hallo Ruud,

    Bedankt voor je bericht. Er staat geen familie van mijn vader op jouw foto. Hij vertelde mij dat er vaker trouwerijen van anderen plaatsvonden. Mocht je interesse hebben in meer foto's of informatie van Hagerhof, dan stellen we dat graag beschikbaar.

    Groeten,
    Sabine

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.