Informatie gezocht

Piet Moleveld, signatuur wel correct?

Gepost door meisjeaanzee 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Piet Moleveld, signatuur wel correct?

    05 april 2016 19:06
    Onlangs heb ik een schilderij in mijn bezit gekregen (via een erfenis) van de Haagse mond en -voetschilder Piet Moleveld. Echter twijfelt een (online) taxateur nu aan de signatuur, of deze wel correct is, gezien het andere werk van deze schilder. Ik ben absoluut van plan om dit schilderij nog in 'real life' te laten taxeren, maar wegens de afmetingen en kwetsbaarheid van het schilderij moet daar nog een moment voor worden gevonden. Vandaar dat ik het even post, vragen kan tenslotte geen kwaad. Wie kan mij verder helpen? Herkent iemand dit werk, de handtekening of deze stijl?

    Groetjes,
    Meisje aan Zee.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/04/2016 19:09 door meisjeaanzee.
  • Re: Piet Moleveld, signatuur wel correct?

    06 april 2016 09:41
    Misschien moet de online taxateur eens een cursus volgen, want deze signatuur is nat-in-nat gezet, dus terwijl het schilderij nog niet droog was. Bovendien: Pieter Moleveld was niet een schilder die je gaat vervalsen, denk ik. Zijn werk is nog steeds niet veel waard. Dit is natuurlijk geen representatief werk, want door de gruwel van de oorlog geinspireerd. Het beste oordeel zou je kunnen inwinnen bij zijn zoon, de stillevenschilder E.P. Moleveld Veendijk 25 7971 RN Havelte 0522 - 492468 of anders misschien bij diens galerie:

    [www.stillevenschilders.nl]

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.